Grodzisk w przeddzień wyborów - Obiektyw.info

Uwaga! Ciasteczka!

Obiektyw.info stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce cookies.

Grodzisk w przeddzień wyborów

17 październik 2018
fot. obiektyw.info

Wybory samorządowe już w najbliższą niedzielę. Atmosferę wyborczą widać na każdym kroku, bo całe miasto zostało oblepione wielką liczbą plakatów, banerów i wywieszek, a mieszkańcy masowo są zasypywani ulotkami. Lokalne media są wręcz gorące od najnowszych informacji o kandydatach, ich obietnicach i programach wyborczych. Gołym okiem również widzimy już zakończone lub bliskie zakończenia inwestycje, które wielu mieszkańców nazywa tzw. „kiełbasą wyborczą”, które niejako mają potwierdzać dokonania obecnych władz. Wielu z nich wręcz twierdzi, że przespali 3 lata, a w roku wyborczym nagle się zabrali do pracy. Wśród mieszkańców toczą się dyskusje, po pierwsze czy w ogóle iść na wybory, a jeśli iść, to na kogo głosować. Kandydaci starają się zorganizować jak największą ilość spotkań i konferencji z potencjalnymi wyborcami, aby przekonać ich o swoich racjach. Niestety, ale spora część, nie jest w ogóle zainteresowana tematem wyborów i nawet nie rozważa uczestnictwa w głosowaniu, twierdząc, że nie ma na kogo głosować.

Co z tego wszystkiego może wywnioskować przeciętny obywatel naszej gminy? Czy dostarczone mu ulotki o kandydatach i oglądane plakaty na słupach i płotach będą wystarczające aby z pełnym przekonaniem oddał głos na konkretnego kandydata? Osobiście wątpię, bo wielka liczba kandydatów i ich podobne obietnice, różne komitety wyborcze, stwarzają taki chaos w głowach osób średnio zainteresowanych polityką, że często nie idą na wybory, albo oddają głosy na osoby przypadkowe. Ponadto przeciętny wyborca, a takich jest najwięcej, najczęściej, jeśli się już zdecyduje zagłosować, to kieruje się tym czy zna kogokolwiek z listy wyborczej, lub coś już o nim wcześniej usłyszał.  Czasami mogą to być preferencje polityczne, ale w naszej gminie to raczej nie ma większego znaczenia, bo miejscowe partie polityczne nie przejawiają większej aktywności. Natomiast duże znaczenie będzie miała kampania wyborcza aktualnych władz gminnych, w tym głównie realizacja wielu inwestycji. Sprawa jest oczywista bo trudno nie zauważyć dopiero co otwartej mediateki, nowych chodników i pasów rowerowych, nowych ulic, zieleni, oświetlenia no i wcześniej rewitalizacji Stawów Walczewskiego. Mieszkańcy to widzą i oceniają w systemie zero-jedynkowym, czyli jest coś albo nie ma. Jak jest, to dobrze i wzrasta ocena pozytywna, jak nie ma, to władze nie wywiązały się z obietnicy. Również władze bardzo skutecznie przekonują do siebie starszą część społeczeństwa, zapewniając im spotkania, wycieczki i inną pomoc.

Jak więc wyglądają szanse wyborcze poszczególnych komitetów wyborczych?  Wydaje się, że z 5 zarejestrowanych komitetów, największe szanse ma Komitet Wyborczy Stowarzyszenia „Ziemia Grodziska”. Jest to ugrupowanie stworzone wiele lat temu i kierowane przez obecnego burmistrza Grzegorza Benedykcińskiego, które nie przejawia codziennej działalności, ale uaktywnia się przed każdymi wyborami samorządowymi. Ma największe szanse bo wystawiło największą liczbę kandydatów, w tym wielu znanych ze środowiska nauczycielskiego i lekarskiego. Można więc z dużym prawdopodobieństwem założyć, że w wyborach zdobędą zdecydowaną większość z 21 przewidzianych mandatów, co pozwoli im dalej decydować o losach naszej gminy. Oczywistym jest wątpliwość, czy to jest korzystne dla mieszkańców gminy, bo wiadomo, że w posiedzeniach Rady Miasta nigdy nie przejawiali większej aktywności i byli ściśle podporządkowani burmistrzowi. Ale taka jest rzeczywistość, zgodna zresztą z wolą mieszkańców. Przynajmniej tak było przez ostatnie 20 lat. Kto jeszcze może liczyć na uzyskanie miejsca w Radzie Miasta? Wydaje się, że spore szanse mają niektórzy kandydaci z Komitetu Wyborczego „Grodziszczanie”, w tym głównie Ewa Górska i Alicja  Pytlińska oraz Piotr Mergner, którzy szczególnie wyróżniali się aktywnością w poprzednich kadencjach i byli dobrą przeciwwagą dla radnych z „Ziemi Grodziskiej”. Sądzę, że ten komitet może liczyć na 3-4 mandaty lub więcej. Wydaje się, że niewiele szans na mandaty ma Komitet Wyborczy PIS, co spowodowane jest małą popularnością tej partii na terenie gminy oraz aktualną sytuacją w kraju spowodowaną przez tę partię. W najlepszym wypadku mogą liczyć na 1-2 mandaty. Nieciekawie też wygląda sytuacja dla Komitetu Wyborczego Koalicji Obywatelskiej, która wystawiała stosunkowo niewielką liczbę kandydatów i to nie we wszystkich okręgach wyborczych, ale biorąc pod uwagę działania tej partii na terenie całej Polski, mogą ewentualnie liczyć na 1-2 mandaty. Najbardziej nieprzewidywalna jest sytuacja Komitetu Wyborczego Porozumienia Inicjatyw Społecznych, która powstała tuż przed wyborami, ale biorąc pod uwagę ich niewielką rozpoznawalność jako ugrupowania, a także ich kandydatów, można założyć, że nie zdobędą żadnego mandatu.

Najbardziej przewidywalna jest sytuacja dotycząca kandydatów na burmistrza, gdzie Grzegorz Benedykciński z KW „Ziemia Grodziska” ma mocno ugruntowaną pozycję i śmiało można założyć, że zdobędzie zdecydowaną większość głosów i znów pozostanie burmistrzem. Niestety, ale jego jedyny kontrkandydat Łukasz Lewandowski reprezentujący barwy PIS, nie ma najmniejszych szans, ponieważ nie jest osobą rozpoznawalną, a „łatka” polityczna, w tym wypadku nie jest mu sprzyjająca. Być może KW PIS wystawił tą osobę, licząc na jego wzrost popularności w niedalekiej przyszłości i duże szanse wyboru w następnych wyborach.

A jak będzie naprawdę przekonamy się już w najbliższą niedzielę. Ja wszystkim kandydatom życzę jak najwięcej głosów i szans otrzymania upragnionego mandatu. Jednocześnie zachęcam wszystkich mieszkańców do możliwie jak najliczniejszego udziału w wyborach, bo dzięki temu będą uwidocznione realne oczekiwania mieszkańców i to na co możemy liczyć w przyszłości.

Mirosław Bohdan

Obiektyw.info

 

Dodaj komentarz

Tu wpisz imię lub nick (obowiązkowe)

Kod antyspamowy Kod literowo-cyfrowy. Wpisz go do pola poniżej. Jeśli jest nieczytelny, naciśnij przycisk "Odśwież"
Odśwież

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Maksymalna długość komentarza to 2000 znaków.
Jeśli zauważyłeś komentarz niezgodny z regulaminem - kliknij przycisk "Zgłoś administratorowi".

Komentarze  

0 # Ambrose 2018-11-14 02:39
Hello. I see that you don't update your page too often. I know that writing posts is boring and time consuming.
But did you know that there is a tool that allows you to create
new articles using existing content (from
article directories or other pages from your niche)? And it does it very well.

The new posts are high quality and pass the copyscape test.
Search in google and try: miftolo's tools

Also visit my web blog - WilhelminaJuicy: https://JosephBad.wix.com
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+1 # uważam że 2018-10-22 01:51
W brutalny sposób wykorzystano publiczną gazetę do kampanii ugrupowania rządzącego.To wstyd dla rzadzacych i wstyd dla dziennikarzy gazety bogoria
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+4 # Czytelnik 2018-10-19 16:14
w przeddzień wyborów wydano gazete gminną. Bogoria wydawana przez ośrodek kultury za nasze wspólne zlotówki reklamuje w obludny sposób kandydatów ziemi grodziskiej. Nie wszyscy są jednak zorientowani, że to tylko i wyłącznie kandydaci z jednego ugrupowania.
Czytamy “ kandydaci do rady miejskiej lista21 okręg 1 to w dużej mierze jako niezorientowani wyborcy myślimy, ze to wszyscy kandydujący. Fałszywie moim zdaniem towygląda, sprytnie „ zamieszana” rzeczywistość bo kandydujących jest znacznie więcej. Wykorzystanie publicznej gazety ????A szczytem obłudy tekst z okladki „ Mamy głos” i cytat” Demokracja daje prawo wyboru...” Panie redaktorze „ Bogorii” .... oczywiscie, że daje, ale pańska gazeta gdzies ta demokracje zagubiła. Nie trzeba bylo mieszać w i tak zamieszanej grodziskiej rzeczywistości.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-5 # Zdruzgotany 2018-10-19 10:28
Kiedyś na tym portalu można było przeczytać przed wyborami ciekawe i wyważone materiały reprezentujące różne poglądy, a teraz? Tuba propagandowa Pytlasińskiej i towarzystwa. Szkoda patrzeć.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+6 # klon 2018-10-19 10:50
To bardzo dobry i wywazony artykuł. Nie o „ towarzystwach” opowiada bo jedynym „ towarzystwem” możnaby nazwać tych co „trzęsą”Grodziskiem . Tuba propagandowa? Patrz : gazeta Bogoria( gminna gazeta zresztą”, wydawana za nasze publiczne pieniądze”
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+7 # Absolwent 2018-10-19 01:08
Kandydat na radnego ma plany. Wybuduje w Grodzisku szkołę muzyczną i z prawdziwego zdarzenia liceum. Liceum będzie na wysokim poziomie i młodzież już nie będzie jeździła do Warszawy, Pruszkowa, czy Milanówka. Jednym z wykładowców będzie człowiek z Bydgoszczy, czyli Jan. Pan Jan z panem Grzegorzem się zdenerwowali, bo pan starosta ten od zgody co buduje kompletnie sobie nie radzi ze szkolnictwem ponadgimnazjalnym. Grodziskie Liceum szpeci piękne miasto Grodzisk szczególnie wyglądem zewnętrznym. Ile to już lat jak dobudowano nowe skrzydło i kilkanaście lat tak stoi bez tynku. Panie Starosto pan Jan bierze sprawy w swoje ręce. Niech Pan się powoli pakuje, nie pasuje Pan do tego towarzystwa estetyków. Sama zgoda nie wystarczy - trzeba działać.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+8 # Nowy 2018-10-19 00:30
Czy znajdzie się ktoś kto zgłosi fakt publikacji kandydatów Ziemi Grodziskiej w Bogorii. Przecież to jest nadużycie władzy. Wykupiono reklamę za ile? Darmowa gminna gazeta dociera do ludzi, a tu niespodzianka. Czy inne komitety wyborcze wiedziały, że można umieścić taką reklamę? To już poszło zbyt daleko. Tego tolerować nie można.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+7 # StaraNiewyksztalcona 2018-10-18 20:25
PiS to niekoniecznie moja bajka, ale w wyborach lokalnych głosuję na człowieka, nie na opcję polityczną. Dlatego moim kandydatem zarówno na urząd burmistrza jak i do rady miejskiej jest Lukasz Lewandowski. Szkoda, że nie robił wcześniej kampanii informacyjnej, by mogło go poznać jak najwięcej mieszkańców. Ja go znam i z pełną odpowiedzialnością rekomenduję tę kandydaturę. Tak, na burmistrza też. Tak, jest partyjny, tak jak Burmistrz Benedykcinski.

Życzę wszystkim, aby zagłosowali zgodnie ze swoim sumieniem i oczekiwaniami. By oddali swój głos na osobę, której są pewni, którą chcą wesprzeć. By głosowali zgodnie ze swoimi przekonaniami.

Powodzenia dla wszystkich kandydujacych! Podziwiam Waszą cierpliwość, zaangażowanie i silne nerwy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-1 # Do niewykształconej 2018-10-18 22:04
By może masz rację, że Łukasz Lewandowski to porządny człowiek, ale reprezentuje PIS, a tam nie ma miejsca dla niezależnych. Tam są tylko wierni, którzy jak marionetki muszą służyć centrali i realizować polecenia z góry. Tak jak więc jakby został burmistrzem to jakby dostał polecenie przekazania środków finansowych gminy do centrali, to by to zrobił bez mrugnięcia okiem, choćby nawet tego nie chciał. Tak został zniewolony nasz Adrianek, którego wyznawcy PIS nazywają prezydentem. Ta opcja jest chora na wskroś i tam nie mogą się znaleźć osoby realizujący jakieś własne plany. Dlatego odradzam głosowanie na PIS, no ich na frakcję "bis" pod nazwą Porozumienie Inicjatyw Społecznych. Oddane na nich głosy to małe kroki do wyprowadzenia nas z Unii Europejskiej.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+5 # StaraNiewyksztalcona 2018-10-19 06:17
Tu się zgodzę i nie zgodzę. Burmistrz Benedykcinski jest członkiem PSL, nie wiem czy można mówić, że jest marionetka partii. Na pewno jego znajomość z Marszałkiem Struzikiem ma wpływ, dodatni czy ujemny, każdy po swojemu ocenia. Mam możliwość otwartej deklaracji głosu, bo Łukasza Lewandowskiego znam i wiem, że to nie będzie głos zmarnowany. Ty masz swoje racje, ja swoje, oboje zapewne zgodzimy się, że najważniejsze to... Wziąć udział w wyborach. Pozdrawiam.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+11 # Tadeusz 2018-10-18 16:16
Pójdę na wybory, ale głosy oddam nie ważne. Dlaczego? Bo dość mam układów, rodzin kandydatów, przy***sów i popleczników. Niech dalej otumaniona masa głosuje na tych co są obecnie. Buduje się, a jakże, kosztem okolicznych wsi, tylko czy ktoś zastanawiał się jak to potem utrzymać?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+6 # Kacperek 2018-10-19 07:48
Wystarczy zagłosować na kadydatów z innego komitetu wyborczego niż "Ziemia Grodziska". Jest ich kilka, a kandydujący z nich to w większości ludzie zupełnie nowi nie powiązani z obecnym układem. Każdy znajdzie coś dla siebie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+7 # do xyz 2018-10-18 14:20
A zapomnał pan z PIS u o Pawle Kołkiewiczu, konkurs Żołnierzy Wykletych, kwesty to nie działalnosć od wielu lat aktywny.
5ux32
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+8 # xyz 2018-10-18 13:31
Z tych kandydatów, których znam z wieloletniej działalności, mogę poprzeć i zachęcać do głosowania na:

KW PiS: p. Lewandowski, p. Okurowski, p. Romanowska, p. Wiaderny (krótko działa, ale ja mu zaufałem), p. Banasiak;

KWW Grodziszczanie: p. Górska, p. Mergner, p. Gutkowska, p. Pytlińska, p. Możejko;

KW Koalicja Obywatelska: p. Zacny, p. Kalinowska.

Tym ludziom kibicuję szczerze i popieram.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+2 # Niezależny 2018-10-18 22:15
Jak można zaufać komuś kogo się nie zna, w tym głównie PIS, który z Polski robi sobie prywatny folwark. Ale zgadzam się, że głosowanie na KW Grodziszczanie i KW Koalicja Obywatelska to głos rozsądku, bo tylko oni mogą być rozsądną równowagą dla Ziemi Grodziskiej
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+10 # xyz 2018-10-18 13:25
Marzy mi się Rada złożona z opozycji. Konstruktywnych, mądrych ludzi, których znajdziemy i w Grodziszczanach i w PiSie i w Koalicji Obywatelskiej. Taki jestem marzyciel... Ziemia Grodziska - PSL - do lamusa!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-3 # Kaśka 2018-10-18 12:53
Jedyny plus, że Edyta Żyła nie kandyduje. Bałam się, że wyskoczy mi z lodówki.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+12 # Waldemar 2018-10-18 13:17
A Kandydaci Ziemi Grodziskiej nie wyskakują Ci z lodówki - to ciekawe?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+12 # Kaśka 2018-10-18 13:18
Wyskakują aż do niestrawności.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+10 # bez opamiętania 2018-10-18 13:48
z szafy. z lodówki, slupy, ploty, gazety gminne, gazetka wyborcza, skrzynki na listy( kandydat z ziemi grodziskiej-3 ulotki w jednej skrzynce w ciągu tygodnia -ten sam)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+9 # baśka 2018-10-18 17:55
A w Bogorii, która deklaruje się jako Pismo Społeczno-Kulturalne wydawane za nasze pieniądze pełno kandydat ów z PSL - Wierzbickich, Benedykcińskich, Krupskich i Zgody co Rujnuje.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+9 # Pacjent 2018-10-18 12:13
Szukałem w gazecie kandydatów ( dokladnie wiem, że panxxx kandyduje. Nie znalazłem bo okazuje sie,że gazeta miejska bogoria tylko listykandydatów z grupy burmistrza pokazała. Podobno to platna reklama.
Mnie sie wydaje, że gazeta gminna żyjąca z naszych pieniędzy nie powinna tego typu rzeczy robić. Trzeba bylo umieścić listy wszystkich komitetó izaznaczyć moze kto juz byl radnym i tyle. Stracilem zaufanie. ( dodam, ze siedzialem w szpitalu i w oczekiwaniu poczytalem i ze wspólpacjentami pogadaliśmy o tym)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+11 # Czytelnik 2018-10-18 13:21
Na Obiektywnej masz pełne listy kandydatów, oraz sporo artykułów osób startujących w wyborach z różnych list. Ciekawa lektura
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+13 # zielono mi 2018-10-18 13:25
Od 25 lat sojusz sierpa i młota trzyma w żelaznym uścisku miejscowe media. Komuna miała i ma najlepszą propagandę na świecie, dzięki temu nadal rządzą jako farbowane lisy. Wiele osób starszych pytanych czy nadal będą głosować na burmistrza odpowiada, że tak. Czasami przewrotnie pytam czy nosili by tą samą bieliznę skoro jest wygodna, czy jednak ją zmieniają ? Najlepsze są miny takich osób. Dyktatura z PGR pokazuje prawdziwe oblicze. Pani sekretarz stała się sławnym cenzorem na cały kraj i kandyduje do rady. Ile jeszcze musi wody upłynąć aby moralność i uczciwość zagościła w naszym mieście ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+14 # Wyborca 2018-10-18 11:43
W Bogorii lans kandydatów „ziemi grodziska”. Gazeta gminna nie powinna nawet za kase tego robić. Co to wogóle znaczy! Niektórzy sąsiedzi myślą,że to jedyni kandydaci i pytają „ kogo wybrać „ Wprowadzono ludzi w bląd.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+11 # Ktoś 2018-10-18 10:26
Dla mnie bardzo tajemniczo wygląda komitet o nazwie Porozumienie Inicjatyw Społecznych. Może to jest przypadek, ale pierwsze litery tej nazwy są bardzo sugestywne i odnoszę wrażenie, że to może być kolejna ściema spod znaku tzw. "dobrej zmiany". Jeśli ktoś z czytelników coś wie więcej na ten temat, to niech zabierze głos.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+10 # xyz 2018-10-18 10:38
To nie jest przypadek. Pan Kajak to wicestarosta z PiS a Pani Wiąckowska to przewodnicząca rady powiatu z PiS. Liczą na głupotę mieszkańców.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-7 # Iwona z Grodziska 2018-10-18 08:44
Sytuacja jest dość trudna, bo nigdy nie darzyłam obecnego burmistrza sympatią, ale jak mam do wyboru kogoś z PIS, to dostaję mdłości. Z dwojga złego będę zmuszona zagłosować na tego pierwszego, zdając sobie sprawę, że ma wiele wad. Dla mnie ednak największym jego atutem jest fakt, że jest przeciwny PIS, co potwierdził podczas wcześniejszej akcji zwiększania okręgów wyborczych, gdzie Grodzisk należałby do okręgu warszawskiego.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+8 # xyz 2018-10-18 08:54
Wybór między PIS a PSL to jak między dżumą a cholerą
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+8 # zielono mi 2018-10-18 13:38
A co powiecie na temat Janusza Okurowskiego z KZLiS który startuje z listy PiS ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+7 # xyz 2018-10-18 13:50
Mój komentarz o dżumie i cholerze dotyczy kandydatów na burmistrza - obaj partyjni. Jeden PiS drugi PSL.
W innym komentarzu odniosłem się do kandydatów na radnych. P. Okurowskiemu kibicuję. P. Lewandowskiemu na radnego też.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-6 # do zielono mi 2018-10-19 09:08
Jest to chyba największa pomyłka i blamaż PiS - 1 na liście wyborczej - ten światły człowiek nie skończył edukacji w Zasadniczej Szkole Zawodowej tylko w Ochotniczym Hufcu Pracy, a "wykształcenie" zakończył w Technikum Wieczorowym (przyzakładowym) dla pracujących w specjalności - obróbka skrawaniem - to będzie siła inteligencji !!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+1 # xyz 2018-10-19 11:51
Kto z przeciwników aż tak boi się Janusza Okurowskiego, eksperta prawa spółdzielczego, wielokrotnie delegowanego do prac w komisjach sejmowych? Tak, to będzie siła inteligencji, a oprócz tego jeszcze praworządność i jawność - czyli to wszystko, czego teraz w Radzie Miejskiej jest ZA MAŁO.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+9 # zielono mi 2018-10-18 13:34
A czy na pewno wszyscy są z PiS ? Masz rację ponieważ jako Baron ZSL-PSL jest wrogiem tej formacji, zresztą Tusk POwiedział prorocze słowa po wygranych wyborach, że wyginą jak dinozaury - i słowo g...... się stało. Skoro kochasz tych którzy wysprzedali co się dało na szkodę rolnictwa. Wolisz też płacić za najdroższy gaz w Europie dzięki Pawlakowi z jego partii, to widocznie popierasz słowa Sawickiego, że ON popiera biznesmenów a nie frajerów.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+6 # xyz 2018-10-18 13:38
Miałem na myśli kandydatów na burmistrza. Do rady p. Lewandowskiemu kibicuję, ale na burmistrza - obaj partyjni, stawiałem na bezpartyjnego.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+9 # Kaśka 2018-10-18 08:32
Odnośnie partyjności - dla świadomości Wyborców jeszcze jedna kwestia. Komitet wyborczy stowarzyszenia PIS powstał z osób, które 4 lata temu kandydowały z list PiS, czyli jest to pan starosta Kajak i pani przewodnicząca Wiąckowska. Pani Gębalska z okręgu nr 1 również kandydowała z PiS, podobnie jak Pan Mierzejewski. Jak przedstawia się ich aktualna przynależność partyjna - tego nie wiem, ale warto zauważyć, że pan Kajak i pani Wiąckowska tworzą lub tworzyli obecną koalicję z PSL (Ziemia Grodziska) w powiecie. Czy są niezależni partyjnie i "powiatowo" - również pozostawię ocenie Wyborców.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+9 # Kaśka 2018-10-18 08:27
Nie będę się wypowiadać na kogo głosuję, ale proszę o uzupełnienie informacji. Pan Lewandowski jest członkiem PiS funkcyjnym, to prawda, nie ukrywa tego i czy zyska na tym czy straci to nie moja sprawa.

Natomiast Pan Benedykciński jest FUNKCYJNYM CZŁONKIEM PSL, członkiem RADY NACZELNEJ PSL. Źródło: https://www.psl.pl/ludowcy/

Myślę, że uczciwość wobec Czytelników wymaga uwzględnienia tego w artykule. Obiektywnie i bez oceniania. Każdy będzie głosował jak uważa.
Obawiam się niskiej frekwencji w związku z dwoma tylko kandydatami.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+17 # zielono mi 2018-10-18 07:43
Roboty wyborcze idą pełna parą, ale dlaczego tuż przed wyborami ? W wielu miejscach kierowcy i piesi maja problemy. Zastanawia mnie ile nas kosztuje kilkukrotne zdejmowanie kostki na chodniku i ponowne jej układanie. jadąc ul Żyrardowską zarejestrowałem chyba czwarte zdejmowanie i kładzenie kostki - kiedy będzie piąte ? Jakie są koszty tej bezmyślnej pracy, czy nie można zaplanować gospodarnie tych robót ? Mieszczuchy psioczą na wys. podatki, ale bezmyślnie powtarzają, że ON coś robi. Ile pokoleń musi się jeszcze zmienić aby ludzie nauczyli się zasad gospodarki rynkowej i oszczędności ? Nauczycielka od jęz. rosyjskiego i jej koleżanki i koledzy decydują o wydawaniu naszych (podatki) pieniędzy. Nie słyszałem żeby ktoś z nich upominał się o budżet obywatelski. Jakie ci nauczyciele czy lekarka mają pojęcie o zasadach gospodarki rynkowej ? Dyktatura z pod sierpa i młota trzyma mocno od 25 lat.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+12 # Waldemar 2018-10-18 00:07
Obserwuję tę gorączkę wyborczą i aż mnie mdli. Podstarzały Benuś w uściskach z kandydatami ZG. Benedykciński z Morwińskim to hit sezonu. Jeden uczciwy i skuteczny, drugi w domyśle skuteczny i uczciwy??? Kandydaci na radnych powiatowych z fotografią Naj. Jasne jak słońce, że rada powiatu, to nic nie znacząca struktura. Decyzje wydaje Wielki Człowiek, a oni po co tam są? Miałem oddać głos na jedną z kandydatek do Powiatu, ale jak zobaczyłem Benusia na plakacie, to mi dech zatrzymało. Moja ulubiona kandydatka głos straciła.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+12 # Kacperek 2018-10-18 07:43
Zawsze można zagłosować na kandydata z Grodziszczan. Oni są w opozycji do Benka
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-2 # Sabina 2018-10-18 11:53
są opozycją ale nawet pan burmistrz mówi o nich dobra, konstruktywna opozycja. Ja popre moją kandydatkę chociaż konkurencje ma silną i dość mocno promowaną. Chcieliśmy zmiany burmistrza na kogoś nowego, inne pomysly itd, ale nie ma wyboru. Pozostaje nie glosować i dac mu w ten sposób do myslenia
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+8 # Kacperek 2018-10-18 12:36
Ja też uważam, że Grodziszczanie to dobra i konstruktywna opozycja. Ci którzy kandydują z tego ugrupowania jak np. Ewa Górska, Alicja Pytlińska czy Piotr Mergner byli już radnymi. Miałam okazję obserwować ich poczynania na sesjach Rady. Zawsze zadawali wiele pytań dotyczących omawianych problemów. Niczego nie przyjmowali na wiarę, bo "burmistrz tak powiedział". Jeśli nie zgadzali się z czymś lub mieli poważne wątpliwości co do pewnych posunięć burmistrza głosowali przeciw lub wstrzymywali się od głosu. Sesje Rady w VII kadencji przebiegały bardzo sprawnie, bo 18 radnych z ramienia "Ziemi Grodziskiej"niezależnie od tego jak wiele mogło być wątpliwości co do podejmowanej decyzji nie zadawali w 90% przypadków żadnych pytań i po zreferowaniu kolejnego punktu posłusznie podnosili ręce do góry. W tej ostatniej kadencji najczęściej głoś zabierały wspomniane wyżej panie i rany z dzielnicy Łąki Krzysztof Kowalczyk, który ponownie kandyduje. Oni również składali znaczną ilość interpelacji
by wymusić na władzach miasta rozwiązanie problemów nurtujących reprezentowane przez nich okręgi, ale też zwracali uwagę na problemy dotyczące całego miasta i gminy.Wśród kandydatów z ramienia Grodziszczan warto jeszcze zwrócić uwagę na Grażynę Annę Baranowską, która nie będąc jeszcze nigdy radną energicznie działała na rzecz społeczność w której mieszka na co dzień i sporo spraw udało się jej zrealizować.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+10 # Ktoś 2018-10-18 13:12
Bardzo racjonalny głos. Rzeczywiście wśród KW "Grodziszczanie" jest kilka bardzo dobrych kandydatów, na które warto oddać głos. To jest najlepsza alternatywa dla "Ziemi Grodziskiej", w której są wyłącznie mierni, bierni ale wierni. Jedno jest pewne, że nie należy głosować na kandydatów PIS i ich odbicia lustrzanego o nazwie "Porozumienie Inicjatyw Społecznych". W razie jakichkolwiek wątpliwości, zawsze można oddać głos na "Koalicję Obywatelską", a nie będzie to głos stracony.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
Top