Święto Niepodległości w Grodzisku - Obiektyw.info

Uwaga! Ciasteczka!

Obiektyw.info stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce cookies.

Święto Niepodległości w Grodzisku

26 listopad 2016

Kolejny z listów do redakcji Obiektyw info, który postanowiliśmy zamieścić.

 

Droga Redakcjo!

Jako absolutny fan świętowania kolejnych rocznic święta Niepodległości , pragnę podzielić się wrażeniami z przebiegu tych obchodów w Grodzisku Mazowiecki w tym roku. Niestety moje odczucia  są wielce negatywne.  

11 listopada – to szczególny dzień.   Wspomnienia związane  z przeżywaniem tego dnia to m.in.  mądre pełne treści kazania wygłaszane  w kościołach,  brzmienie śpiewanych pełnym głosem pieśni patriotycznych,  powiewających w tle biało czerwonych sztandarów. I wreszcie najważniejsze,  pamięć o tych  którzy o tę niepodległość walczyli, a często za nią polegli.

Tak więc mając potrzebę uczestniczenia w uroczystościach związanych z ŚN zamiast jak zaplanowałam wcześniej jechać do Warszawy, z powodu brzydkiej pogody, postanowiłam spędzić ten dzień w Grodzisku.

Jak postanowiłam tak też zrobiłam. Zgodnie z informacją na stronach UM, udałam się do Kościoła Św. Anny w centrum miasta na okolicznościową  Mszę Św.  Jakież było moje zdumienie na widok zatłoczonego, wilgotnego namiotu jako miejsca przebiegu uroczystości (kościół w remoncie) oraz nasuwającego się pytania, dlaczego nie przeniesiono uroczystości do innego kościoła na terenie miasta. Jest ich co najmniej 4. Postanowiłam jednak, patriotycznie rzecz ujmując zostać, naiwnie wierząc, że później będzie lepiej.

Nie było. Ciasno, wilgotno, na głowę kapała woda. W takich warunkach nawet pieśni patriotyczne nie brzmią wzniośle.  Ostatecznie jednak czarę goryczy dopełniło kazanie. Nie wiem co do końca miało wyrazić poza hymnem na cześć  od lat nam panującego burmistrza. Tak więc usłyszałam, że mamy w Grodzisku najlepszego na świecie włodarza,  pobożny bo chodzi do kościoła,  jest też w ocenie wygłaszającego dobry  i  mądry i oczywiście niezastąpiony.

To że mam inne zdanie na temat tej świetności ( znam lepszych) to jedno, bo ważniejsze, że przy okazji pominięto tych, którzy w tym dniu na to uwielbienie  zasłużyli bardziej, a mianowicie kombatanci.  Jak zauważyłam też byli obecni, nie usłyszałam jednak wielu słów uznania dla ich zasług.

Moje świętowanie zakończyłam po wyjściu z kościoła obawiając się, że przy okazji składania wieńców   pod pomnikiem będę świadkiem, tym razem autoprezentacji lokalnego idola.

Kończąc, pragnę wyrazić żal, że mieszkam w mieście, w którym nierozważnymi decyzjami czy słowami można popsuć tak ważne święto a lokalne stosunki i interesy wyznaczają standardy zachowań, często powszechnie nie akceptowalne, jak w przypadku opisanym powyżej. Słabe oklaski, w wykonaniu jednego z organizatorów imprezy i grupy harcerzy były  dobitnym dowodem oceny uroczystości.

Personalia autora do wiadomości redakcji. 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Tu wpisz imię lub nick (obowiązkowe)

Kod antyspamowy Kod literowo-cyfrowy. Wpisz go do pola poniżej. Jeśli jest nieczytelny, naciśnij przycisk "Odśwież"
Odśwież

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu.
Jeśli zauważyłeś komentarz niezgodny z regulaminem - kliknij przycisk "Zgłoś administratorowi".

Komentarze  

+6 # Doświadczony 2016-12-11 19:05
Rzeczywiście należy zadać sobie pytanie dlaczego tak dużo jest piszących anonimowo, zwłaszcza w takich małych miasteczkach jak chociażby Grodzisk. Odpowiedź jest prosta i smutna. Wójt odwiecznie rządzący, pleban wierny wójtowi i wszelkie instytucje satelickie w koalicji z tym pierwszym. Praktyka wielu dowodzi, że nie warto utrudniać sobie życia podpisując się swoim nazwiskiem pod tekstem krytycznym wobec lokalnych kacyków chcąc spokojnie mieszkać w tych miejscowościach. Tym bardziej, że ci rządzący bardzo rzadko przyjmują do siebie słowa krytyki nawet najbardziej słusznej. A często zieją odwetem.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+5 # bonia 2016-12-09 13:30
hierarchia powitania przez księży jest też nie w porządku. Pierwszy powinien być witany Starosta a później Burmistrz. Obchody powiatowe
a nie gminne.
Do peanów na cześć burmistrza można się przyzwyczaić ale w tym roku nastąpiło "przegięcie". Ja również byłam zniesmaczona .
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+3 # ministrant 2016-12-07 00:21
Na Łąkach też chętnie czytają po mszy ogłoszenia i zaproszenia od umiłowanego władcy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-3 # grodziszczanin 2016-12-02 16:45
Dzisiaj w Warszawie UBecy wyszli protestować przeciw obniżce rent i emerytur - ciekawe ilu z Grodziska pojechało. Wielu miejscowa władza przytuliła i wzięła pod swe skrzydełka. Stanowiska w radach nadzorczych otrzymali, aby nie wyszli z wprawy nadzorców -"kapo"
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+3 # Mały 2016-12-08 10:43
Jeśli znasz jakieś nazwiska, fakty i ich, czyli ubeków z Grodziska przestępstwa, to chętnie wysłucham i może się czegoś dowiem? Dyskretnie zwracam uwagę, że znaczące uposażenie emerytalne (3/4) ubekom zabrała ustawa z 2009 r, uchwalona głosami PO i PSL. Dzisiejsza pisowska propozycja ustawy to 7-ma woda po kisielu. Nic nie zmieni. Ubecy w 1990 r albo przeszli pozytywną weryfikację przez nowe władze, albo nie przeszli, odeszli z resortu i zaczęli działalność gospodarczą na własny rachunek, najczęściej kantory lub grupy przestępcze. Ci co przeszli pozytywną weryfikację pracowali przez ostatnie 26 lat na rzecz III RP, a dzisiaj spotyka ich wdzięczność władz III RP. Ci co nie przeszli mają zarobione pieniądze z innych źródeł i śmieją się z PiSu do łez! Od czasu ubecji minęło 26 lat i emerytur z tego tytułu, znacząco obciętych w 2009 r, jest coraz mniej... ustawa PiS to taka propagandowa wydmuszka.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+1 # Łukasz Nowacki 2016-12-01 19:26
Pozycja recenzenta, którą przyjmują z upodobaniem piszący anonimowo autorzy Obiektywu, jest wygodna, bo umożliwia oddawanie "strzałów zza węgła" nie narażając się na polemikę i nie trudząc się potwierdzaniem faktów - wystarczą plotki, insynuacje i podejrzenia co do (najczęściej) niecnych intencji. Uroczyste obchody Narodowego Święta Niepodległości, których organizatorem jest jak zawsze Starostwo Powiatu i władze gminy Grodzisk, zwyczajowo odbywają się w kościele dekanalnym, czyli w kościele św. Anny. Oczywiście obchody mogły się odbyć w innym kościele, ale po mszy św. w intencji ojczyzny następuje przejście pod pomnik Wolności i złożenie kwiatów - czyli integralna, druga część obchodów. W obchodach uczestniczą kombatanci, ktorzy po mszy przechodzą ze swoim sztandarem na pl. Wolności, a także duża ilość mieszkańców, harcerzy (w tym roku ponad 200), uczniów szkół i przedstawicieli instytucji. Przejście z każdego innego miejsca, nawet przy zapewnieniu transportu dla takiej ilości osób, przy pogodzie niesprzyjającej spacerom z pewnością nie przyczyniłoby splendoru obchodom. Msza św. pod namiotem była rozwiązaniem awaryjnym i wyjątkowym, dyskutowanym na długo przed 11 Listopada. Decyzja, jakkolwiek opatrzona ryzykiem błędu, była jednak uzasadniona dobrem wyższym, czyli obecnością weteranów walk z okresu II wojny światowej. Należy mieć nadzieję, że następne obchody świąt i rocznic patriotycznych odbędą się już w wyremontowanym kościele, przy zapewnieniu wygody wszystkim uczestnikom i poszanowaniu ich wyobrażeń uroczystości, które powinny łączyć, a nie dzielić. P.S. List (jak zwykle anonimowy) stoi w sprzeczności z opublikowanym wcześniej sprawozdaniem z obchodów zamieszczonym na łamach Obiektywu, nadesłanym przez Starostwo Powiatu Grodziskiego - może Sz. Redakcja podejmie decyzje "czy tu się nas chwali, czy gani", jak mawiali w Konopielce. Łączę wyrazy szacunku.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+5 # Paweł 2016-12-02 06:42
No właśnie, masz rację Panie Łukaszu. Kiedyś w jaskiniach się spotykali, żeby wielbić zaczarowany ołówek i nie narzekali! .... Yyyyy, no tak, chyba pomyliłem bajki.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+4 # grodziszczanin 2016-12-02 16:57
Panie Kamilu pokolenia prawdziwych patriotów przez zabory a skończywszy na komunie nauczyły się zasad konspiracji. Musi minąć wiele lat aby odwaga nie była karana, w naszym mieście nadal trwa mocny sowiecki układ. Czas zdjąć różowe okulary.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+4 # Lena 2016-12-02 22:51
Panie Łukaszu jak wynika z treści komentarza pan poczuł się urażony chyba jako organizator? Powszechnie wiadome, że nie ma pan wiele do powiedzenia. Ksiądz też nie zauważył zasług i pobożności pana. Pan zdaje się również wpisuje się w teorię zamknąć gęby wszystkim, a pozwolić odzywać się tym co chwalą. Oba teksty o których pan wspomina nie mają ze sobą związku. Jeden jest informacyjny, a drugi pokazuje odczucia kogoś kto uczestniczył w uroczystości i takie są jego spostrzeżenia. Jeżeli nie są prawdziwe i to są plotki, to proszę zdementować.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+7 # Ewa 2016-12-07 04:35
Panie Łukaszu, myślę, że redakcja wcale nie powinna się decydować, czy chwali, czy gani. Redakcja powinna być od tego, żeby pokazywać różne, często sprzeczne ze sobą, punkty widzenia - i w tym przypadku tak właśnie zrobiła publikując zarówno sprawozdanie Starostwa, jak i powyższy list, ilustrujący subiektywny odbiór wydarzenia. I to jest, moim zdaniem fair. A że ktoś sie pod nim wolał nie podpisywac? Rozumiem to, bo raz, że temat mocno kontrowersyjny, a dwa, że - proszę mi wierzyć, bo opieram się na własnym doświadczeniu - nie każdy czuje się na tyle pewnie ze swoim pisaniem, żeby oglądać potem pod nim swoje nazwisko. Poza tym, bądxmy obiektywni - większość listów do większości innych redakcji jest anonimowa (właśnie mam przed oczami babski magazyn - listy czytelniczek są podpisane "Beata" i "Świezo upieczona mama"). Pozdrawiam Pana anonimowo;-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+5 # Zbigniew Bohdan 2016-12-07 10:28
Szanowny Panie Łukaszu, unikam pisania komentarzy, wystarczą mi teksty własne zamieszczane na Obiektywie, ale widząc Pana komentarz nie mogę pozostać obojętny, bo darzę Pana dużym szacunkiem za wiedzę i działania na rzecz Grodziska. Obiektyw stara się publikować różne opinie. I te z pozytywnym nastawieniem i te z negatywnym. Listy od mieszkańców też są opinią, nawet jeśli są negatywne w czyimś odczuciu. Szanujemy wolę piszących, którzy chcą zachować anonimowość. Każdy list, czy artykuł negujący jakiekolwiek wydarzenie może, a nawet powinien być inspiracją służącą do zastanowienia się i poprawy dla władz czy organizatorów. Wielokrotnie sami jesteśmy oceniani negatywnie, zawsze anonimowo. Traktujemy możliwość anonimowego komentowania jako wartość dodaną naszego portalu. Komuś coś mocno leży na sercu, skoro decyduje się na napisanie komentarza. Oczywiście, zgodnie z regulaminem portalu usuwamy komentarze, które są obraźliwe, kłamliwe czy naruszające dobra osobiste, zwłaszcza gdy komentarz jest zgłoszony administratorowi. W sprawie obchodów Dnia Niepodległości nie chciałbym się wypowiadać bo wyjątkowo nie brałem w nich udziału. Popieram jedynie wypowiedź Ewy poniżej. Nazwa Obiektyw zobowiązuje do obiektywizmu, dlatego dwa różne zdania na ten temat - w postaci relacji z obchodów i listu mieszkańca. To nie nasze czyli redakcji odrębne zdanie w tej kwestii. I tego będziemy się trzymać. Pozdrawiam serdecznie
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+3 # Leon 2016-11-30 08:04
Tu jeszcze chodzi o wpływy na tace. W związku z faktem, że do św. Anny przychodzi mniej ludzi na niedzielne msze to i kasiorka jest mniejsza. Więc odpowiedź sama się nasuwa, że takich obchodów niemożna zrobić w innym kościele niż św Anna, każda dogodna okoliczność jest ważna żeby zebrać tace i choć woda się leje duchota i ścisk św Anna nigdy nie zawiedzie. P.S. Polecam Kościół w łąkach w Grodzisku Maz. ( Parafia Przemienienia Pańskiego) - czysto, sucho, ciepło i każdy siedzi, a i kazania nie dotyczą grodziskich tygrysów władzy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+6 # obserwator 2016-11-28 21:55
Kasa Misiu, kasa. Cóż ci biedni kombatanci mogą zrobić dla parafii, gdy Ojczyzna woli im przypiąć kolejną kolorową blaszkę na dumnej piersi niż sypnąć trochę grosza. Panujący był zawsze na pierwszym miejscu w kościele, to on te kościoły fundował, remontował, utrzymywał. To jemu oddawano hołd, dopieszczano, wychwalano pod niebiosy. I nic się nie zmieniło. Jest nawet oszczędniej, gdyż od 22 lat nie trzeba zmieniać danych dobroczyńcy wymienianego w kazaniach. Wyobrażacie sobie ŚDM w Grodzisku, gdyby gmina nie sypnęła kasą? Oczywiście wrażliwość ludzka jest różna, część mieszczan już przywykła. A cóż ma uczynić ksiądz dziekan? Wystarczy, że mu zarządzanie cmentarzem komunalnym w Szczęsnem wymówią i będzie musiał za żebraka przed własnym kościołem robić. Takie życie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+6 # Ola 2016-11-28 18:59
Nie wiem czy kościół lub jego przedstawiciele są za PO ,PSL czy PISem . Oceniając spostrzeżenia autora listu, w tym konkretnym przypadku zdecydowanie sympatyzował z działaczem PSL - partii sojusznika PO. Dlatego może nie warto tu mieszać wielkiej polityki. Faktem jest, że święto niepodległości nie powinno być miejscem gdzie dominuje wazelina zwłaszcza w kościele. Niestety jest to powszechne zjawisko w naszym kraju. Co do "lokalnego idola" to może czas go zmienić tym sposobem rozpadnie się to towarzystwo wzajemnej adoracji
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+4 # zgoda 2016-11-28 21:48
Ola ma rację. W tym konkretnym przypadku nie chodzi o wielką politykę. Kościół też jest podzielony i nie brakuje fanów poprzedniego układu. Pozostawmy sympatie partyjne na boku. Jeśli chodzi o miejscowy kult jednostki, to ogromna przesada. To ludzi boli i denerwuje. Przez tyle lat wielu mieszkańców miało możliwość poznać tego wspaniałego burmistrza i mają zupełnie inne zdanie. Oczywiście jest wielu zachwyconych, ale chociaż ksiądz powinien zachować dystans.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+6 # grodziszczanin 2016-11-28 14:47
Czasami się zastanawiam czy kościół nie stał się nowym komitetem ponieważ wielu w nim "nawróconych" Przewodniczącym komitetu doradczego przy Burmistrzu został były pracownik więzienia, czyli służby. Co roku Burmistrz przekazuje dotację na emerytów i rencistów na hulanki i wycieczki. Przewodnikiem do Częstochowy jest były działacz PZPR z Żyrardowskich zakładów tkanin technicznych. Była prezes mleczarni (PZPR) jest czł zarządu tego towarzystwa. W ten sposób działacze z PZPR z sojuszniczką ZSL utworzyli wyborcze wojsko w naszym mieście. Wojsko to pilnuje aby władza nadal trwała szerząc kult jednostki i poparcia. W kościele udziela się też były prokurator z PRL i były przewodniczący solidarności miejskiej, o radnych nie wspomnę. O "zasługach" księdza na oś Kopernika pamięć nie zaginie. Wielu zapomniało, że to PO szła pod rączkę z PSL, w 2007 r PiS nie chciał z nimi koalicji.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+7 # Karol 2016-11-28 11:03
Przykro to mówić ale kościół katolicki schodzi na psy. Trzyma i popiera jedną partię, głosi "jedyną prawdę" o katastrofie smoleńskiej, działa przeciwko rodzinom, zabraniając "in vitro" i nakazuje rodzić dzieci bez szans na życie. Nic nie pomaga ale dużo bierze i to całymi garściami. Jest zajadłym przeciwnikiem Orkiestry Świątecznej Pomocy, chociaż ta działa zgodnie z zasadami bożymi bo pomaga bliźnim. No i popiera hochsztaplera Rydzyka. Dlatego też wolę się pomodlić w domu, a księdza podczas kolędowania, nie wpuszczę do siebie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+6 # Z Grodziska 2016-11-28 10:49
Niestety ale mam przykre doświadczenia z postawą duchownych w naszym kraju. I chodzi mi o coś znacznie istotniejszego niż kapiący dach. W czasach PRL-u kościół był ostoją dla podziemnej opozycji, był autorytetem moralnym i nadzieją na lepsze czasy. Gdy lepsze czasy przyszły, kościół stanął po stronie jednej strony politycznej, niepotrzebnie angażując się w kwestie polityczne. Hołubi PiS i ojca R, zapominając o tym, że po stronie aktualnej opozycji też są katolicy, którzy nie rozumieli dlaczego w kościołach przez ostatnie lata było tyle wrogości wobec rządzących, a teraz jest tyle wazeliny wobec nowej władzy. Tego czasami nie da się słuchać i oglądać. Mam na myśli beznadziejne kazania, sugestie na kogo mają głosować wierni, czy bezsensowna, idiotyczna inscenizacja Grobu Pańskiego ze Smoleńskiej katastrofy w jednym z grodziskich kościołów. Myślałem że to tylko w moim kościele więc zacząłem chodzić do innych w Grodzisku, potem w Milanówku i Podkowie, a potem jeszcze dalej. Wszędzie to samo. Pogarda wobec PO i hołubienie PiS. Wobec tego przestałem chodzić w ogóle do kościoła. Za kilka lat, jak nić się nie zmieni w kościołach w Polsce pozostaną tylko wyznawcy PiS u, a nie Chrystusa, a za kilka lat później kościoły będą stały puste!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+6 # grodziszczanin 2016-11-28 10:06
Czyżby w Grodzisku Maz wyhodowano nowego boga z PGR ? To działanie przypomina czasy wczesnego komunizmu. Bóg jest wszędzie głosi pismo, dlatego naszego wszędzie pełno. Teraz podobno jest w Ameryce, może powstanie nowe rondo, więc potrzebny będzie nowy patron z Ameryki.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+3 # igor 2016-11-28 21:26
W Grodzisku nie rządzi rada miasta. Rządzi MAFIA na której czele stoi Benio. Siatka jest tak mocna i pewna siebie że niczego się nie boi.
Układy sięgają wszędzie. Robią co chcą i dla kogo chcą.
Ale nadejdzie dzień rozliczenia i ci pierwsi będą ostatnimi...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+3 # zgoda 2016-11-29 01:27
To fakt w Grodzisku rada miasta nie ma nic do gadania. Tak dobrani są ludzie żeby nie mogli podskoczyć i tylko ręce podnoszą.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Teofil 2017-01-02 22:41
Jezeli dziala w Grodzisku mafia to nalezy to zglosic do Prokuratury, ktora zajmuje sie przestepstwami. Nie oczernaj czlowieka wszystkich ludzi, ktorzy pracuja i zmieniaja to miasto. Maja jeszcze duzo do zrobienia, kontrola jest potrzebna, ale informacje musza byc przedmiotowe a nie ogolniki typu mafia, siatki, zlodzieje itp.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+8 # katolik 2016-11-27 10:20
Jak nie wiesz o co chodzi to zawsze o kasę. Dostają od niego z naszych publicznych pieniędzy to skaczą koło Benia. A Benio cwaniaczek PSL-owski, wie z kim trzymać... od tylu kadencji stworzył siatki, pajęczyny powiązań. Tego kraju nie da się uratować...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+3 # Piotrek 2016-11-27 09:40
A myślicie, że w innych kościołach w Grodzisku jest inaczej? Podobnie jest na Piaskowej. Dobrze, że w końcu przyszło opamiętanie i nie chodzę już do kościoła. Modlić mogę się w domu, co oczywiście robię.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+5 # Wierny 2016-11-27 10:01
a ja sądzę, że jak kościół jest w remoncie to taka uroczysta msza powinna się odbyć w innej parafii. Nie w tym przemiękniętym namiocieChwalenie burmistrza odsuwam na drugi plan chociaż to źle bo kościół nie od tego.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+1 # Paweł 2016-11-27 09:05
Następnym razem zamiast modlić się do siwego dziadka za chmurami, który jak z legendy wynika miał układy z żydowskim, ciemiężonym ludem (bo tam zesłał ikrę w postaci legendarnego proroka), idźcie do lasu i słowiańskim zwyczajem oddajcie cześć skrzatom, leśnym duszkom itd. - przynajmniej bliżej przyrody będziecie i lepszym powietrzem pooddychacie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+3 # Do Autora 2016-11-27 00:56
Dla piszącego była to dziwna sytuacja i pewnie nowa. Dla mieszkańców prawie normalka. Podobnie było podczas Światowych dni Młodzieży. Miejscowi księża z siebie wychodzili żeby tylko dopieścić miejscowego idola.Tym razem słychać było tylko szemranie, ale też zauważyłam wychodzących z Kościoła. Mówiąc szczerze przez chwilę też mi to przyszło do głowy. Dobrze, że ktoś poruszył ten problem.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+11 # Tolek 2016-11-26 20:42
Msza z " dostojnikami miejskimi" powinna była się odbyć w innym kościele i tu autor ma racje. Co do słów uwielbienia i niemalże hołdu dla obecnego na mszy burmistrza nie tylko mnie rozśmieszyl. Spojrzeliśmy wkoło z zażenowaniem widocznym u wielu obecnych.
Nie mam nic przeciwko władzom grodziskim ale życzyłbym sobie uroczystości podnioslej i w hołdzie tym co tego dnia na cześć i chwałę zasłużyli bardziej niz Pan burmistrz.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+6 # Grodziszczanka 2016-11-26 18:15
No jeśli rzeczywiście tak to wyglądało, to mega skandal! Towarzystwo wzajemnej adoracji. Mam nadzieję, że w najbliższych wyborach mieszkańcy stracą cierpliwosc i rozgonia ich na 4 wiatry!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-3 # trololo 2016-11-26 16:50
Czy ten list to słynnego Pana Andrzeja któremu nic się nie podoba?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+7 # Nie 2016-11-27 01:04
Pan Andrzej - był organizatorem i rozpoczął klaskanie, dał plamę po całości.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
Top