Warszawska metropolia także u nas? - Obiektyw.info

Uwaga! Ciasteczka!

Obiektyw.info stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce cookies.

Warszawska metropolia także u nas?

02 luty 2017
fot. PAP/Marcin Obara/ http://tvnwarszawa.tvn24.pl/

Parlamentarny klub PiS złożył projekt ustawy o ustroju miasta stołecznego Warszawy. Zakłada on m.in., że miasto stołeczne Warszawa stałoby się metropolitalną jednostką samorządu terytorialnego, która objęłaby 33 gminy.

Według tego projektu Miasto stołeczne Warszawa, jako jednostka samorządu terytorialnego o charakterze metropolitarnym, ma swoim zasięgiem objąć 33 gminy, w tym gminę Warszawa oraz gminy: Błonie, Brwinów, Góra Kalwaria, Grodzisk Mazowiecki, Halinów, Izabelin, Jabłonna, Józefów, Karczew, Kobyłka, Konstancin-Jeziorna, Legionowo, Lesznowola, Łomianki, Marki, Michałowice, Milanówek, Nadarzyn, Nieporęt, Otwock, Ożarów Mazowiecki, Pruszków, Piaseczno, Piastów, Raszyn, Stare Babice, Sulejówek, Wiązowna, Wołomin, Wieliszew, Zielonka i Ząbki.

Co ciekawe, do tej grupy nie włączono Gminy Podkowa Leśna. Czy to zwykły błąd pisanej na kolanie ustawy, czy świadome działanie mające na celu wykluczenie z gry o fotel Prezydenta Warszawy bastionu opozycji, jakim jest Podkowa, pokażą najbliższe dni. Gdyby to drugie okazało się prawdą, byłoby to potwierdzenie idei zmian terytorialnych Warszawy, których nadrzędnym celem byłby lepszy wynik wyborczy PiS w stolicy, tj. metropolii, co zarzuca PiS-owi opozycja parlamentarna. 

Projekt ustawy nie mówi kiedy te zmiany mają nastąpić i w jakim trybie mają być wprowadzone, należy więc je traktować jako pomysł. Pomysł ok, ale na co - pyta opozycja? Na Wielką Warszawę, czy na zwycięstwo PiSu w niej? Pomysł na polepszenie życia mieszkańców gmin wokół Warszawy czy na zmianę władzy, która nie jest jeszcze w rękach PiS?

„Projekt ustawy o metropolii warszawskiej autorstwa PiS to ośmieszanie idei metropolii, to całkowite upartyjnienie samorządów” - ocenili na środowej konferencji prasowej zorganizowanej przed warszawską siedzibą PiS przedstawiciele stowarzyszenia "Miasto Jest Nasze", stowarzyszenia które bardzo źle oceniało do tej pory prezydenturę Hanny Gronkiewicz-Waltz.

Na konferencję przynieśli transparent z napisem "Metropolia warszawska - tak, Księstwo Warszawskie - nie" a także symboliczne "insygnia Księstwa Warszawskiego" - koronę oraz berło - które przekazali w siedzibie PiS dla jednego z autorów projektu ustawy - posła Jacka Sasina (PiS).

„Mamy nadzieję, że to trochę zaspokoi mocarstwowe ambicje PiS i nie będą ich przenosić na warszawski samorząd, psując tak naprawdę go, zamiast go naprawiać, co jest potrzebne" - oświadczył Jan Mencwel z zarządu stowarzyszenia.

W sprawie idei metropolii warszawskiej zabrał głos m.in. Burmistrz Grodziska Grzegorz Benedykciński, który w wywiadzie w radio RMF FM nie był zachwycony tym pomysłem. „Jak pojawia się tego typu ustawa, pełna niejasności, pojawiają się przypuszczenia, domniemania, może niesłuszne, może niesłusznie oskarżające PiS o próbę przejęcia władzy. Może mają dobre intencje, ale nie możemy być zaskakiwani. Od dawna jesteśmy gotowi na rozmowy o tym” Na pytanie redaktora – kto powinien decydować czy metropolia powstanie? – Burmistrz Benedykciński odparł krótko – mieszkańcy!  Biorący udział w tej rozmowie Burmistrz Sulejówka Arkadiusz Śliwa dodał „mam nadzieję, że ten projekt rozpocznie dyskusję i w tej dyskusji mieszkańcy i samorządowcy się wypowiedzą, a ich głos będzie uszanowany”.

Trudno nie zgodzić się z takim rozumowaniem.

 

Zbigniew Bohdan

 

Z ostatniej chwili: 

W trakcie prac nad projektem przez pomyłkę nie wpisano tam podwarszawskiego miasta.

- Sprawa Podkowy Leśnej to tzw. czeski błąd i to miasto zostanie włączone do projektu ustawy - mówi wicemarszałek Senatu z PiS Adam Bielan. 

 

Wywiad z Burmistrzem Grzegorzem Benedykcińskim i Burmistrzem Arkadiuszem Śliwą  w RMF FM

Dodaj komentarz

Tu wpisz imię lub nick (obowiązkowe)

Kod antyspamowy Kod literowo-cyfrowy. Wpisz go do pola poniżej. Jeśli jest nieczytelny, naciśnij przycisk "Odśwież"
Odśwież

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu.
Jeśli zauważyłeś komentarz niezgodny z regulaminem - kliknij przycisk "Zgłoś administratorowi".

Komentarze  

+14 # ewa 2017-02-07 16:11
Zeby naocznie przekonać sie jak rządzi PIS wystarczy zrobić sobie wycieczkę do Wołomina. Tam rządzili i rządzą od lat. Tam czas zatrzymał się 40 lat temu..... zero inwestycji, nic nie zmieniło się na lepsze...RUINA.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-14 # grodziszczanin 2017-02-07 16:42
W cudzym oku widzisz słomkę, a w twoim belka ci nie przeszkadza? Dawny Grodzisk słynął z produkcji, a dzisiejszy słynie z wazeliny
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+15 # Wstrętdopis 2017-02-07 17:08
Tylko taka dygresja odnośnie pojęć: nie chcę by u Nas rządził ktokolwiek, zawsze myślałem, że to jest praca na rzecz wspólnoty. Wiem, jestem romantykiem i marzycielem, ale tak postrzegam samorząd. A jeśli w moich "snach" ktoś zaczął już rządzić (np. Jedna osoba 40-to tysięczną populacją), to uważałem ten sen za koszmar.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+18 # Wstrętdopis P.S. 2017-02-07 17:17
Skoro w Wołominie rządzi wciąż pis, oznacza to, że większość mieszkańców jest zadowolona z rządzenia nimi i z inwestycji, a mniejszość nie potrafi otworzyć im oczu. Może to trochę jak u nas?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-8 # edyta 2017-02-08 16:01
Jakież bzdury ty wypisujesz.
Mam rodzinę w Wołominie i jeżdżę tam regularnie.
1. Grodzisk od Wołomina musi nauczyć się jak budować ulice .Chodzi o jakość i ilość.
Większość wiosek posiada asfalt, kanalizację,chodniki itp.
2. Sprawa parkowania pojazdów. Jest dużo więcej miejsc niż w Grodzisku.
3. Galeria Handlowa, którą tak z pompą otwierano w Grodzisku, może być częścią magazynową dla Galerii w Wołominie. Powierzchnia jest zdumiewająca, ilość sklepów że Janki tyle nie mają.A parking na 800 miejsc.Do tego dojazd nie kolidujący nikomu.
4.Miejsca w szkołach. Duża ilość miejsc a dzieci nie uczą się na zmiany.
5.Szpital , bardzo dobra jakość świadczonych tam usług poparta opinią ludzi którzy korzystali z pomocy.
Co jeszcze chcesz wiedzieć aby porównać ???
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+10 # ewa 2017-02-08 17:17
Bzdury??? Kochaniutka , pochodzę z Wołomina , mieszkałam tam 30 lat. Na szczęście wyemigrowałam. Ale z racji pochodzenie bywam tam często . Czy parkingiem nazywasz placyk po spalonym mini markecie. Nawet płyt nie ułozyli.... dziury , wyrwy że strach wjechać.Do galerii jeżdżę do Wawy , nie ona swiadczy o mieście. Szpital ? dobra opinia? chyba komuś pomyliły się miejscowośći. Budynki w centrum miasta pamiętają lata 60... Okna zabite dechami.... BRRRR
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+11 # Kinga do grodziszcza 2017-02-07 14:24
Jeżeli tak bardzo nie podoba ci się w naszej gminie i tak bardzo chcesz być warszawiakiem,to się wyprowadź do Warszawy.Pozbędziesz się frustracji z powodu burmistrza i spełnisz swoje marzenie mieszkania w stolicy. Życzę powodzenia i szerokiej drogi do przeprowadzki.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-11 # grodziszczanin 2017-02-07 16:37
Szczyt bezczelności, miejscowy ma się wynosić, bo tak sobie życzy napływowy ? Sławne pytanie : nos dla tabakiery - czy tabakiera dla nosa ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+6 # Miki- 2017-02-08 15:12
Nie potrzeba nam znerwicowanych , wiecznie narzekających mącicieli.
Jak będziesz płacił warszawskie podatki to : raz , dwa i znów zaczniesz narzekać. To , że ktoś mieszka tu dłużej czy krócej nie ma znaczenia. Wszyscy jesteśmy z Grodziska. Wybraliśmy to miejsca do życia , a nie Warszawę. Jak Ci się nie podoba to rzeczywiście : pa, pa, pa.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-10 # grodziszczanin 2017-02-09 10:25
Podatki od dawna mamy takie jak w Warszawie, dziwne, że o tym nie masz pojęcia. Skoro miejscowi cię zaakceptowali- to ich szanuj. Warszawiak- to zawsze oznaczało nobilitację dla prowincjusza, ale nie dla ciebie. W filmie Konopiejka jest taka scena, prowadzący zebranie w sprawie elektryfikacji i utworzenia szkoły, pyta zaściankowego chłopa, czy jest polakiem ? ten odpowiada, że nie, to kim Ty jesteś ? - miejscowym. Ta scena niestety pasuje do wielu w Grodzisku.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+9 # Miki- 2017-02-09 11:46
Jestem z Grodziska z dziada pradziada i prapradziada i nie przeszkadza mi, że ludzie się tu osiedlają. A Ty piszesz bez sensu. Nie wiadomo o co Ci chodzi . Twoje posty są irytujące. A podatków nie płacimy takich samych jak w Warszawie. Pisze Ci to osoba , która się na tym zna. Pozdrawiam CIĘ serdecznie i życzę spokoju ducha . Mam nadzieję, że jeszcze ułoży CI się w życiu .
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-11 # grodziszczanin 2017-02-09 14:03
Prawdę Miki napisałeś, że pochodzisz od dziada, i dlatego taka wiedza. Radna Pytlińska już dawno napisała o wys. podatkach w Grodzisku, ale widocznie to przeoczyłeś. Pamiętam też art w gazecie wykazujący, że Bur mistrz zarabia więcej od prezydent stolicy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+6 # Miki- 2017-02-10 12:11
Ja nie ograniczam się do wiedzy Radnej Pytlińskiej ( z całym szacunkiem dla niej). Jesteś jakiś taki "zaściankowy" i myślenie też masz takie jakieś "zaściankowe". Rozumiem, że z Tym dziadem to był żart . Bo chyba nie chodzi o to , żeby obrażać się nawzajem . Życzę słońca i radości z życia, bo chyba Ci tego brakuje i duuuuuuużo miłości , bo też chyba Ci brakuje ;) Pis rządzi - Ciesz się !!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+8 # Kinga 2017-02-07 14:15
Ci co nie widzą zmian w gminie Grodzisk Maz.to nie chcą ich widzieć lub nie widzieli zapyziałego miasteczka i gminy.Ja zmiany widzę na lepsze.
Wszyscy narzekacze niech sobie wyobrażą rządy PiS-owców,a szczególnie nieudacznika Sasina lub Błaszczaka.Bałagan jaki w kraju przez rok zrobili PiS-owcy w Polsce powinien w każdym obudzić wreszcie czujność i myślenie o tym,żeby nie dać im już możliwości do dalszego psucia kraju.Nienawiść do obecnego burmistrza nie powinna prowadzić do zemsty,która narobi wielkiej szkody wszystkim mieszkańcom gminy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-9 # grodziszczanin 2017-02-07 16:46
Zapomniałaś dodać - niech żyje PSL i mistrz samorządu. Babę jagę zamieniłaś na PiS ? Już się boję !
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+10 # Miki- 2017-02-08 15:21
Niedowartościowany z Ciebie człek, chyba nie raz startowałeś do wyborów i ciemny lud Ci nie zaufał bu ha ha ha
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-13 # grodziszczanin 2017-02-09 11:55
Myszka Miki bije cię na głowę popularnością na całym świecie. choć jest tylko postacią rysunkową. Szkoda, że w sklepach nie posiadają rozumu na wagę, taki zakup jest ci naprawdę potrzebny.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+11 # Ktoś 2017-02-09 23:50
Ale Ty musisz mieć kompleksy prawdziwy grodziszczaninie
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-10 # grodziszczanin 2017-02-07 10:27
Dlaczego wszyscy "Książęta" nagle i wspólnie stanęli do obrony swoich księstw ? Bronią swoich koryt niczym Jasnej Góry przed szwedami. Dlaczego tak nie bronili się przed KV 400 ? Dlaczego wolą by mieszkańcy mieszkali na prowincji ? Czy bycie warszawiakiem przestało być nobilitacją ? Czyżby warszawiak kojarzył się z gorszą nacją ? To po jakiego diabła politycy z całej Polski pchają się do Warszawy ? A może opozycja przeniesie Warszawę do Krakowa ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+17 # BO 2017-02-06 23:04
Występy naszego mistrza . Gospodarza małej ojczyzny . Zapomina tylko dodać grodziskiej ojczyzny hal magazynowych.
Wszystko to wieje obłudą.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-11 # grodziszczanin 2017-02-07 11:30
Jak widać "chłopki" z PSL boją się stolicy niczym diabeł święconej wody. Pamiętają jak cwaniaki warszawskie sprzedały "chłopkowi" tramwaj. Warszawiacy nie dadzą sobie kroić kieszeni jak ci z prowincji.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+11 # Antypisior 2017-02-04 23:01
To co zamierza zrobić PIS jest proste jak budowa cepa. Tu nie chodzi o żadne korzyści dla nas ludzi, obywateli i mieszkańców, oraz jakiekolwiek usprawnienia. Tu chodzi w wyraźny interes polityczny PIS-u. Chcą przejąć władzę w gminach i pompować kasę do centrali i decydować o naszym być albo nie być. Wtedy zapomnijmy o inwestycjach w gminie Grodzisk Maz. W tym przypadku, w pełni popieram to co mówi nasz burmistrz, chociaż do tej pory nie byłem jego fanem. Trzymajmy się razem, nie dajmy się ogłupiać i protestujmy na każdym kroku, bo grozi nam powrót komuny,
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+3 # gość 2017-02-04 23:38
interes polityczny! Obydwie strony grają mieszkańcami . Pomysłodawcy ustawy politycznie a nasi włodarze w trosce o swoje stołki. Czuje , że znowu wciąga się nas w coś nieokreslonego. Dla ich dobra
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+8 # Wstrętdopis 2017-02-05 09:58
Zgadzam się. Tak to właśnie wygląda - pis jak i benek, grają nami dla własnej korzyści. Jeśli ktoś tego nie widzi, no to nie wiem ..., niech się może pomodli ... .
I chcę powiedzieć jasno, jako mieszkaniec tej gminy nie widzę żadnych perspektyw poprawy warunków życia w mojej okolicy, czy będzie ona należała do Warszawy, Szczecina, czy Wioski Grodzisk. Ot, nie mieszkam w miasteczku, więc w d..pie mają mnie wszyscy, mimo że podatki płacę takie same.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+11 # Antypisior 2017-02-06 13:15
Przyznaję, że to jest jakiś dylemat, ale nie można na jedną szalę rzucać to co robił nasz burmistrz i to co aktualnie wyrabia PIS. Dla PIS-u nie mają znaczenia konstytucja, sądy, media i zrobią wszystko aby wsadzić tu swojego człowieka, który będzie pilnował interesów PIS-u, a nie nas mieszkańców. Benedykciński jaki był to wiemy, ale nie wywalał pieniędzy poza gminę, a starał się coś dla niej zrobić. Może nieudolnie, może przepłacał, może miał układy z miejscowymi i z PSL, ale coś jednak robił. A to jest różnica. To samo jest w Mszczonowie, gdzie rzeczywiście mają super burmistrza i to ponad 20 lat, a mieszkańcom nie mieści się w głowie, że pojawi się jakiś pisowski Misiewicz i wszystko będzie rozwalał i robił wg pisowskiej ideologii.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+15 # Wstrętdopis 2017-02-06 16:48
Od wielu lat nie mam szacunku do naszego burmistrza jako człowieka, nie byłbym wstanie traktować go nawet jako mniejsze zło. Zaznaczę jednak, że jest to moje subiektywne podejście związane z jego decyzjami.
Notabene, przez lata wybieranie do sejmu mniejszego zła, doprowadziło właśnie do tak totalitarnej władzy pis.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+9 # Antypisior 2017-02-08 13:31
Powtórzę jeszcze raz. Nie tolerowałem naszego burmistrza od wielu lat, bo obrósł w piórka i zapominał o swojej misji. Ale jak pomyślę, że jakiś nadęty bęcwał, typu Misiewicza, z nadania PIS-u tu będzie rządził, to dostaję dreszczy. Jedno jest pewne, że po roku rządzenia PIS-u, następuje wewnętrzna rozwałka Polski i kompromitacja na arenie międzynarodowej. Jak widzę co się dzieje, to nie mam złudzeń co się będzie działo jak PIS będzie zarządzał naszą gminą.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+6 # Wstrętdopis 2017-02-08 16:49
Dobrze, że powtarzasz, bo mogę z przyjemnością zgodzić się z Tobą w nieprzyjemnych spostrzeżeniach degradacji wszystkiego, czego pis się dotknie - i tu nie może być między nami sporu co mnie cieszy po sporów nie lubię :) . Jednakże subiektywnie wtrącając burmistrz nasz, mimo chwilowo udanej propagandy sukcesu dąży do sukcesywnego pogorszenia standardów życia w naszej gminie - może jeszcze tego w tej chwili tak bardzo nie odczuwamy, ale jak odczujemy powrotu nie będzie. :(
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-9 # grodziszczanin 2017-02-05 10:11
Jak widać myślenie boli - czego jesteś przykładem. Wazelina dla Bur mistrza i propaganda sukcesu z twoich słów przebija. Twoje słowa to właśnie propaganda sukcesu z dawnego PRL. Komuna przez lata wmawiała, że jesteśmy lepsi do zgniłego zachodu, ponieważ tam biją murzynów, a PRL rządzą robotnicy. Pomimo tej propagandy ludzie wieli
z tego raju na ziemi na wszystkie sposoby. Kto miał rację wystarczy porównać wysokość rent i emerytur. Polecam szklankę zimnej wody.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+16 # AntyPiS też 2017-02-05 10:23
A teraz PiS nam wmawia, że jesteśmy lepsi od zgniłego zachodu - zupełnie jak w PRL. I to u nas teraz biją murzynów chłopcy z ONR.
Ale do meritum: Grodziszczaninie, w sumie to czego dotyczy ten Twój komentarz? Jesteś za czy przeciw ustawie o metropolii? Bo poza tym, że wciąż walczysz z komuną i tkwisz w przeszłości, to nie wiem, o co Ci tak naprawdę chodzi i jakie jest Twoje stanowisko w temacie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-6 # grodziszczanin 2017-02-05 13:41
Wolę być warszawiakiem wcześniej niż póżniej, ponieważ i tak do tego dojdzie. Odnoszę wrażenie, że tu nie chodzi o to, być czy nie być ,jak u Szekspira, lecz oto która partia ma tego dokonać. Postęp zawsze miał i będzie miał - zwolenników oraz przeciwników, zgodnie z podstawową zasadą demokracji, wygrywa ten który dysponuje większością.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-11 # grodziszczanin 2017-02-06 10:14
Niemożliwe! czyżby ktoś napadł na zięcia naszego Księcia z PSl ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+9 # gość 2017-02-04 00:54
Ustawa nadaje się do kosza, ale w pewien sposób otwiera nam oczy.
Po pierwsze pokazuje sposób myślenia ludzi . Np w Grodzisku wśród komentarzy przewaga tych typu: mamy wspaniałego burmistrza, mamy najlepszego burmistrz, dzięki panu burmistrzowi itd w rytm nie chcemy tzmian. Wygląda na to że wszystkim ustawa metropolizacyjna kojarzy się ze zmianą burmistrza. Z czego to wynika? Nie wiem i nie rozumiem
Po drugie pokazuje jak desperacko wlodarze walczą tylko nie wiem o co? Czy o swoje stołki czy cel nadrzędny czyli troska o swoje gminy i mieszkańców.?
Ustawa do kosza ale gdyby referendum to nie ide. Powaliła mnie obłuda tych wszystkich protestujących burmistrzow.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+11 # Pikuś 2017-02-03 14:31
Nie wiem co na to radni, ale nowa ustawa przewiduje likwidację rad w gminach które zostaną przyłączone do Warszawy, a tylko jeden przedstawiciel będzie reprezentował Grodzisk w 50 osobowej Radzie Warszawy. To już jest koniec samorządności! Natomiast burmistrzowie pozostaną, ale chyba tylko z nadania Prezydenta Warszawy, a nie z powszechnego wyboru przez mieszkańców.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-3 # Tomasz 2017-02-03 21:36
pikuś , jestem przeciwniczką tego " włączenia" ale nie fantazjuj. Rada będzie nadal i pod tym względem nic się nie zmieni. Obniży się ranga burmistrza. Będzie prezydent warszawy i urmistrzowie " dzielnic" ha ha.
A my lud pracujący nadal tak jak nie mieliśmy na większość spraw wpływu tak mieć nie będziemy. Likwidacja powiatów prędzej czy później musi nastąpić bo to niepotrzebna instytucja. Jedno tylko pewne nie w taki sposób , bez konsultacji i bez zastanowienia. Ten pierwszy pierścień wokół Warszawy połączyc by można a reszta bez zmian
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+7 # Do Tomasza 2017-02-03 23:26
Tomasz, jaka jest konkluzja z Twojego komentarza? Bo nic z niego nie rozumiem. Możesz precyzyjniej? Z góry dzięki!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+6 # WP 2017-02-04 00:36
Czyli wszystko zostanie po staremu. Włączą to włączą, nie to nie .
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-9 # grodziszczanin 2017-02-04 14:23
Pikuś ty naucz się czytać i słuchać ze zrozumieniem. Ustawa dotyczy powiatów, a nie gmin. Dzięki temu, zamiast tylu radnych powiatowych będziesz miał tylko jednego - oszczędność. Burmistrzowie już nie będą "kombinować" z planem zagospodarowania przestrzennego np KV400 To ograniczenie ich bardzo boli, dlatego nakręcają protesty. Kasiorka przestanie płynąć do kieszeni i fortunki już tak nie będą przyrastały, dodatkowo zmniejszy się ilość miejsc pracy dla swojaków.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+17 # Jan 2017-02-03 10:45
Metropolia tak, ale z pełną niezależnością każdej gminy! Nie wyklucza to przyłączania poszczególnych gmin do miasta zwanego Warszawą, ale tylko za akceptacją czyli większością w referendum każdej gminy osobno. Powinien to być proces rozważny i zrównoważony a nie na łapu capu, jak tego chce PiS bo tak mu wygodnie pod względem wyborczym.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-17 # grodziszczanin 2017-02-03 09:58
A to "hieny" chcą PSL odebrać księstwa na Mazowszu. Jeśli się Stolica nie podoba Bur mistrzowi, który przybył tu z Kujawsko - Pomorskiego do pracy w PGR Książenice - to niech wraca do swoich. Bur mistrz teraz mówi, że mieszkańcy zdecydują ? To dlaczego pomimo poparcia do dzisiaj blokuje mieszkańcom budżet partycypacyjny ?Stolica od dawana go posiada. Niedawno sam twierdził, że jest pierwszym europejczykiem w Grodzisku Maz. Najgorsze jest to, że kolega partyjny Struzik (obieżyświat) zakończy swoje rządy. Wpisy na ten temat pokazują ilu tu jest obrońców partii która "cudem" wchodzi do sejmu. Oto popieracze "Burych" i nepotyzmu, czyli prawdziwe prawe lwy z PSL, a inni to "hieny"
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+16 # Sylwia 2017-02-03 00:24
Naszą "małą ojczyzną" jest Grodzisk Mazowiecki- nie chcemy i nie zgadzamy się na pseudo- metropolię!Czy ktoś da nam prawo decydowania, czy pozostaje nam masowy protest?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+18 # Grażyna 2017-02-02 23:02
A ja podejrzewam, ze to tylko haslo rzucone w eter żeby adrenalina skoczyła wlodarzom obwarzanka warszawskiego. Grodziski burmistrz sam nie wie co mówić żeby i pisowi nie podpaść i opozycji. Dla mnie to nierealne i jeśli dobrze pamiętam już takie pomysły dawno temu byly i jakoś na niczym skończyły.Ja widze w przyszłości realną szanse włączenia Pruszkowa, Piaseczna itpnie dalej.Wiadomo Wawa sie rozrasta ale bez przesady
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+16 # Pamela 2017-02-02 19:22
Słabo jest w Grodzisku z inwestycjami prowadzącymi do rozwoju miasta i okolicy, ale po tej zmianie to dopiero będzie bryndza.
Kasa z naszych podatków będzie szła na wieszanie tablic smoleńskich na skwerach Warszawy, a w najlepszym razie na budowę metra na Białołękę. A po co mi tu metro na Białołękę?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+23 # Billy 2017-02-02 19:13
Boże Kochany, ochroń nas Panie przed głupotą rządzących, Daj im Panie rozum i zbaw nas Panie od nich, aby nie doprowadzili Naszej Ukochane Rzeczpospolitej do upadku i aby zostało jeszcze z niej coś co da się uratować gdy oni wreszcie odejdą! Amen
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+25 # Ksiądz 2017-02-03 10:11
O widzę, że fajni ludzie tu zaglądają. I proszę was kochani o zrozumienie, że nie wszyscy księża i nie wszyscy wierzący są za PiSem, czego przykład dał Billy. Nasi niektórzy biskupi zbłądzili, ale trzeba się za nich modlić aby odnaleźli właściwą drogę i odeszli od angażowania się w jakąkolwiek politykę. Niech Bóg ma Billego i was wszystkich w swojej opiece. Alleluja i do przodu, ku pomyślności naszej ojczyzny!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-26 # grodziszczanin 2017-02-03 11:01
Pewno ksiądz z partii "Bolesława cesarskiego" i TW Jankowskiego. Ilu jeszcze "księży" tęskni za PRL ? Jak widać ofiara śp księdza Popiełuszki brutalnie zamordowanego dla niektórych "księży" niewiele znaczy, ale oni dla kasy posługi czynią - czego przykładem jest nasze miasto
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+19 # Katarzyna 2017-02-03 12:06
Mega niestosowny komentarz. Grodziszczaninie, chyba w swojej żółci posuwasz się za daleko. Zgłaszam komentarz do administratow, zwłaszcza, że metytorycznie nic nie wnosi do tematu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-22 # grodziszczanin 2017-02-03 12:35
Prawda żółcią się stała ? Cenzorko złóż donos na piśmie aby ślad pozostał
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+17 # Prawda 2017-02-03 19:25
Ale jaka prawda? Obrażasz człowieka (nick Ksiądz), którego nie znasz i o którym nic nie wiesz, plotąc te swoje natrętne androny - i to nazywasz prawdą? A na jakiej podstawie???
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-16 # grodziszczanin 2017-02-04 11:01
Ubrał się diabeł w ornat i ogonem na mszę dzwoni -Zagłoba
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+17 # Pilat 2017-02-03 23:47
A cóż to jest prawda?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+23 # Do księdza 2017-02-03 12:09
To dobrze jeśli niektórzy księża nie zgadzają się z polityką PIS-u. Szkoda tylko, że nie nie bardzo to widać. Ja jak zobaczyłem na grobie pańskim, rozwalony samolot z napisem Smoleńsk - pamiętamy, w jednej z parafii w Grodzisku, to przestałem chodzić do kościoła i nie wpuszczam księży do mojego domu. To jest obrzydliwe jak można pomylić prawdziwą misję kościoła z polityką PIS-u i obleśnym działaniem biznesmena Rydzyka
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+21 # Ole 2017-02-03 14:44
Taki z niego biznesmen jak z koziej d-py trąba. Wyłudza pieniądze od biednych i naiwnych babinek i tyle. Aż dziw bierze, że tym nie zainteresował się do tej pory prokurator. Zwłaszcza za pieniądze zebrane na ratowanie stoczni, której nie uratowano, a pieniądze gdzieś przepadły.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+18 # Iwo 2017-02-02 17:43
Nigdy nie przepadałem za Benkiem, ale jak pomyślę, że pisowcy dorwą się do władzy, to z radością by zagłosował na niego, lub kogokolwiek innego z jego ugrupowania. Nie zniósłbym kolejnego Misiewicza, który wiernie będzie wykonywał polecenia z centrali na Nowogrodzkiej i wciskał nam kit będący mieszanką nienawistnej smoleńsko-rydzykowsko-kaczyńskiej filozofii. Wtedy okaże się, że nasz Benio to będzie miłe wspomnienie z przeszłości.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+15 # Ela 2017-02-04 20:06
Iwo a myślisz, że teraz nie masz takiego Misiewicza w szeregach Benia? A ta sekretarz co skasowała nagranie tvn, to jej zachowanie do kogo byś porównał?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+27 # Yubik 2017-02-02 17:14
Patrzę, słucham i nie wierzę, że to co widzę i słyszę dzieje się naprawdę. Polska to chyba jakiś Matrix teraz jest.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+24 # AntyPis 2017-02-02 17:58
Drogi Yubiku, to niestety dzieje się naprawdę, a pisowskie hieny nie mają żadnych zahamowań i zrobią wszystko aby wyrwać samorządy dla siebie. Nie mam już żadnych złudzeń, że tak wszystko poprzekręcają i pokombinują, że zawładną każdą sferą naszego życia, tłumacząc zresztą, że to dla naszego dobra. Jedyne co możemy zrobić to masowo protestować przeciwko temu co robią.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
Top