O apelu "PRZECIWKO" - Obiektyw.info

Uwaga! Ciasteczka!

Obiektyw.info stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce cookies.

O apelu "PRZECIWKO"
Wyróżniony

09 luty 2017
Tomasz Suchożebrski RADNY GMINY Grodzisk Mazowiecki z: Andrzej Okurowski i Aleksandra Kapuściak.

Projekt ustawy metropolitalnej wzbudza wiele emocji i i motywuje do aktywnego działania mieszkańców,  radnych i przede wszystkim burmistrzów podwarszawskich gmin. Poniżej tekst w tej sprawie jaki ukazał się na profilu "Grodzisk bez lukru".

Co przeciętny mieszkaniec Grodziska wie o ustawie metropolitalnej? Albo inaczej: co zwykły mieszkaniec naszej gminy wie o skutkach „włączenia” Grodziska do Warszawy? Zdaje się, że niewiele. Cała wiedza pochodzi głównie z bardzo emocjonalnych wystąpień polityków wszelkiej maści, w tym oczywiście naszego burmistrza - Grzegorza Benedykcińskiego.

Nie ukrywamy, medialna aktywność naszego włodarza robi wrażenie. Wywiady dla stacji radiowych i telewizyjnych, sporo cytatów z NAJ w materiałach prasowych, udział w kolejnych spotkaniach ... Strach lodówkę otworzyć, bo i z niej GB może wyskoczyć z tłumaczeniami, jaki to kataklizm za sprawą PIS-u nam zagraża.

Żeby było jasne: nie jesteśmy ZA i nie jesteśmy PRZECIW. W tej chwili zgadzamy się jedynie z hasłem NIC O NAS BEZ NAS i to nie tylko w tej sprawie.

Sama ustawa i jej uzasadnienie nie są zbyt czytelne a ilość informacji o jej finansowo-ekonomicznych i organizacyjnych skutkach jest właściwie żadna. Przyjmujemy więc postawę Tewji Mleczarza i z wszelkimi deklaracjami wstrzymujemy się do przedstawienia merytorycznych RACJI wszystkich zainteresowanych stron.

Pytanie tylko - czy nam i pozostałym Grodziszczanom rzetelna wiedza będzie przekazana ?

Obserwując nagły i niezwykły rozmach burmistrza w artykułowaniu stanowczego NIE dla ustawy, ośmielamy się wątpić w obiektywny przekaz.

Tu nie ma miejsca na rzeczowe konsultacje, tutaj JUŻ mamy do czynienia z mobilizacją sił i obroną przed przyłączeniem Warszawy do Grodziska.

(Tak tak "Warszawy do Grodziska".)

Zajrzeliśmy na strony kilku gmin, których ustawa metropolitalna również może dotknąć : Milanówek miał dzisiaj nadzwyczajna sesję Rady Miejskiej, Ożarów Mazowiecki zażarcie dyskutował z posłem Jackiem Sasinem, Podkowa Leśna na swojej stronie zamieściła konkretne informacje o tym co dalej a u nas… cisza. Nie była zwołana Nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej, na której choćby pobieżnie przegadano by temat i zajęto tak lubiane "stanowisko upoważniające burmistrza", nie wyszła ż Urzędu żadna informacja do mieszkańców.

Burmistrz biega od kilku dni jak przysłowiowy kot z pęcherzem i jak widać na udostępnionym zdjęciu nie tylko on. Kilkoro członków Rady i parę osób spoza niej pognało w sobotę na złamanie karku do Warszawy żeby podpisać APEL, w którym „kategorycznie” żąda „wycofania spod obrad Sejmu projektu ustawy o ustroju miasta stołecznego Warszawy”.

Skąd ten pośpiech? Czy Pan burmistrz podzielił się z Radnymi opiniami, o których wspomina na jednym z portali? Ponoć „jego eksperci po przeanalizowaniu projektu ustawy stwierdzili, że "nie ma żadnych korzyści dla gminy Grodzisk Mazowiecki".” http://businessinsider.com.pl/…/apel-w-sprawie-usta…/59cs30g

A Mieszkańcy –dlaczego wspomniana „opinia” nie została podana do publicznej wiadomości ?

Mało satysfakcjonuje informacja dla Grodziszczan zamieszczana w "pytaniach do burmistrza" przez Panią Anetę Caban z Wydziału Promocji sprowadzajaca się do tekstu:

„Szanowny Panie,

każdego dnia burmistrz udziela wypowiedzi dla mediów starając się uświadomić opinię publiczną o potencjalnych negatywnych konsekwencjach dla samorządów wprowadzenia tej ustawy w życie. W przyszłym tygodniu odbędzie się spotkanie, podczas którego zostanie ustalona data referendum.

z poważaniem,”

Czy rzeczywiście mieszkańcy - szczególnie Ci rodowici i szczególnie Ci z zachodnio-północnej części grodziskiej gminy mają poważnie traktować sobotnią medialną wypowiedź burmistrza Benedykcińskiego?

„Udało nam się zbudować małą ojczyznę. I teraz… trzymaliśmy przez te 26 lat grunty na przykład przy autostradzie, nie uruchamialiśmy ich gospodarczo, bo mówimy - powstanie autostrada, przyjdą fajne firmy, będziemy mieli wtedy pieniądze. To jest dzisiaj jeden wielki plac budowy. My mieliśmy te pieniądze mieć. My o nie zabiegaliśmy. Moi mieszkańcy z własnych podatków inwestowali w infrastrukturę przy tej autostradzie przez wiele lat bo była perspektywa. Bo my jesteśmy jedną wielką rodziną dzisiaj. Bo udało się to, co najważniejsze. Nagle ludzie zrozumieli, że w takich małych środowiskach, jeżeli się wspieramy, jeżeli działamy razem, to możemy osiągnąć naprawdę rzeczy niesamowite. I to środowisko dziś jest niezwykle zintegrowane, niezwykle kochające Warszawę, ale niezwykle nietęskniące do tego, żeby być z wami związane rodzinnie. Absolutnie."

A może prawdziwy jest powód podany w ostatnim zdaniu tej wypowiedzi: Pan Benedykciński ujął to może niezbyt zgrabnie ale za to, jak zawsze gdy się zapędzi - szczerze::

"BO SIĘ BOIMY, ŻE JAK TAKA DUŻA RODZINA DO NAS DOŁĄCZY, TO WIECIE… NAKARMIĆ TYLE LUDZI, TO JEST PROBLEM".

Oczywiście Panie burmistrzu, nie po to od lat odgania Pan od stołu miejscowych głodomorów, żeby dzielić się z "obcymi" !

Jeszcze parę smacznych kąsków w Grodzisku zostało i można w doborowym towarzystwie w kąciku, po cichu brzuszki napełnić :P (?)

 

PROTEST SAMORZĄDÓW - GRODZISK NIE CHCE BYĆ DZIELNICĄ WARSZAWY...

W dniu wczorajszym 4 lutego 2017 w Sali Ratuszowej Pałacu Kultury i Nauki odbyło się nadzwyczajne spotkanie przedstawicieli podwarszawskich samorządów, którzy wyrazili zdecydowany sprzeciw wobec projektu nowej ustawy o Aglomeracji Warszawskiej przyłączającej okoliczne gminy, w tym Grodzisk Mazowiecki do Warszawy. Podpisany został apel do premier Beaty Szydło oraz marszałków Sejmu i Senatu o wycofanie się z prac nad projektem ustawy metropolitalnej.

Dodaj komentarz

Tu wpisz imię lub nick (obowiązkowe)

Kod antyspamowy Kod literowo-cyfrowy. Wpisz go do pola poniżej. Jeśli jest nieczytelny, naciśnij przycisk "Odśwież"
Odśwież

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu.
Jeśli zauważyłeś komentarz niezgodny z regulaminem - kliknij przycisk "Zgłoś administratorowi".

Komentarze  

+14 # Milka 2017-02-14 10:57
Gdyby nie protest władz gmin podwarszawskich to ustawa byłaby już dawno podpisana przez prezydenta i byłoby po ptakach.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-6 # grodziszczanin 2017-02-14 11:12
Dawni działacze komunistyczni będąc wieloletnimi radnymi stworzyli sobie dodatkowe żródło pieniędzy do wys. emerytur. Tak wygląda rzeczywistość po Magdalence. ONI nadal rządzą bogacąc się kosztem społeczeństwa, dlatego powołali komitet obrony samorządów ,a którego czele stanął czł PSL.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+8 # Kiti 2017-02-15 19:29
Co za różnica czy robili to działacze komunistyczni czy pisowscy? Byłem i jestem przeciwko jednym i drugim. Nie chcę PRL bis a wszystko co robi PiS zmierza w tę stronę. Jeśli już to wolę PSL niż PiS. No i jeszcze mamy PO, Nowoczesna a nawet Razem.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-6 # grodziszczanin 2017-02-16 12:19
W Sejmie partia Razem nie zasiada, lecz Kukiz 15, oj kiepściutko z twoją wiedzą skoro nie wiesz jakie ugrupowania wybrano do Sejmu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Marta 2017-02-15 10:22
Być może masz rację, ale pewności nie ma. Po powrocie z urlopu na którym przebywa burmistrz znów się zacznie ganianie w tą i z powrotem i do końca nie wiadomo z jakiego powodu. Na temat metropolii ludzie nie wiele wiedzą.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-8 # grodziszczanin 2017-02-12 10:55
Na spotkaniu w TVP z młodzieżą prezes PSL Kosiniak Kamysz potwierdził, że PSL rządzi w 500 samorządach. Najwięcej swoich u władzy posiadają wg zdjęcia na Mazowszu. Po 1945 r wraz z sojuszniczką PZPR razem rozkułaczali rolników, jak widać na zdjęciu sojusz trwa nadal.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-8 # grodziszczanin 2017-02-11 13:08
Na WPR jest piękne zdjęcie Księcia Struzika z wasalami - PSL w pełnej krasie
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+15 # Dziwne to , ale 2017-02-10 23:02
Podobno grodziscy radni nie poruszali tego tematu. Tydzień minął i nic oficjalnego na temat stanowiska rady. Burmistrz w mediach , na konwentach i nie wiadomo gdzie ale z radnymi nie czuł obowiązku omówić problemu.
Rada w naszym grodzie bez wplywu, znaczenia na jakiekolwiek decyzje? Pytałem radnego i tyle w temacie wiem.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+18 # To już 2017-02-11 00:54
...nie jest dziwne, to po prostu normalne. Rada to Fasada. Każdy ma to na co sobie zasłużył. Radni nic nie znaczą, ani ci z lewa, ani z prawa. Tyle w temacie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+9 # Marta 2017-02-10 10:51
Burmistrz był przecież zwolennikiem likwidacji powiatów, to powinien popierać takie rozwiązania jak proponują. Domyślam się, że ci państwo ze zdjęcia, to protestujący. Oby nie wyleli dziecka z kąpielą!!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-5 # grodziszczanin 2017-02-10 10:24
Działaczka PZPR i była nauczycielka języka rosyjskiego na pierwszym planie, dalej młodzieżówka z ZSMP ? Może odpowiedzą dlaczego popierali zniewolenie narodu przystępując do sierpa i młota ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+16 # RT 2017-02-10 10:02
No proszę- kolejny temat wart uwagi mieszkańców. Mieszkańcy powinni poznać stanowisko rady, burmistrzów . Dobrze , że w artykułach zwraca się uwagę mieszkańców na różne aspekty sprawy. Ilu mieszkańców tyle zdań i chwała , ze piszą. A my mamy większą wiedzę.
PS. tekst z portalu i Redakcja zwróciła na to uwagę( to do zainteresowanego autorem tekstu)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-14 # No proszę 2017-02-10 08:37
Kolejne coś pod czym autor wstydzi się podpisać
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+21 # Marta 2017-02-10 11:08
Tekstu nie przeczytałeś kolego, a szkoda.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+16 # Jakitaki 2017-02-10 07:45
Nie przepadam za burmistrzem B przez jego nachalną, męczącą propagande i promocję wlasnej osoby, ale uważam ze mial prawo, a nawet obowiązek zabrać głos w sprawie, która dotyczy wszystkich mieszkańców. Gdyby milczał, lecialy by gromy za to! Juz mamy tego próbkę gdy milczy w sprawie ewentualnego referendum, ktore w oczywisty sposob powinno sie odbyc jak najszybciej! Inna rzecz, ze biegał po różnorakich mediach jak kot z pecherzem w dobrze pojętym, swoim interesie. No cóż, i tak bywa, ze interes burmistrza bywa zbieżny z interesem mieszkańców.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+7 # k2 2017-02-10 00:37
Trzeba zaufać ekspertom. Grodziscy radni za czy przeciwko bo zdjęcie bez hasla a z wyrazu twarzy trudno wyczytać ..
Moim zdaniem nie wszystkie z 33 gmin włączą do warszawy. Moze Piastów , Sulejówek, Piaseczno. Kilka z pierwszego kręgu No może Pruszków. To by bylo optymalnie. Chociaż powiaty powinni zlikwidować bo ich rola jest ograniczona i niepotrzebna. Wszystkie obowiązki powiatów mogą spokojnie wykonywać gminy. Bez tych starostów , zastępców i rad powiatowych. Oszczędniej i lepiej
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+10 # Kama 2017-02-10 08:25
Kto ma być przyłączony do Warszawy niech decydują mieszkańcy! I tylko mieszkańcy. Nie burmistrzowie, nie rady, nie PiS i nie parlament. Jak w Piastowie czy Pruszkowie zaglosuja za, to niechaj tak będzie!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+10 # luk 2017-02-09 23:04
Jedna wielka rodzina , dobre. Ciekawe kogo do tej rodziny zalicza. Raczej nie mieszkańców którym zafundował linie 400 kV.
Nie popieram przyłączenia do Warszawy i czekam informacji o konkretach od burmistrza. Może poda jakieś wyliczenia czy przeważają korzyści czy straty dla nas mieszkańców. Bo jest prawdopodobieństwo, że burmistrzowie z obawy o swoje stanowiska ruszyli do protestów.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+19 # BO 2017-02-09 22:59
Grodziski protest tak jak z impetem zaczął burmistrz tak ten sam burmistrz wyciszył nadspodziewanie cicho. W czym rzecz nie piszą, ale podobno milczenie jest złotem.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
Top