Krótka historia o dworku i kornikach, czyli Adamowiznagate - Obiektyw.info

Uwaga! Ciasteczka!

Obiektyw.info stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce cookies.

Krótka historia o dworku i kornikach, czyli Adamowiznagate

21 czerwiec 2018
Dworek w 2007 roku

Pan Burmistrz nie ma ostatnio szczęścia do Adamowizny. A to mieszkańcy mu pogonili kota, a  to znowu miejscowe korniki zjadły mu adamowiźniański dworek.

I nie ma już dworku w Adamowiźnie...

Dworek wraz z otaczającym parkiem nad Mrowną został zakupiony przez władze gminne w 2006 r. Pod adresem http://bip.grodzisk.pl/Article/get/id,17339.html można znaleźć dokumentację przetargowo-projektową dotyczącą renowacji zabytku. Uwadze Czytelników należy polecić zwłaszcza lekturę ekspertyzy z 2007 r. dotyczącej stanu technicznego wraz z inwentaryzacją konstrukcyjno-budowlaną obiektu, a także założenia opracowanego wtedy projektu, mającego na celu jego ochronę i zachowanie spuścizny kulturowej.

Z ekspertyzy wynika, że w chwili zakupu stan dworku pozwalał na jego odrestaurowanie, więc zanim niedawno doszło do rzekomej konieczności rozbiórki zabytku, władze gminy musiały się latami dopuszczać rażących uchybień nie zabezpieczając go przed postępującą degradacją.

A teraz nam pan Burmistrz podnosi larum, że musiał dworek rozbierać, bo nie dość, że spróchniał, to jeszcze zjadły go korniki. Na dodatek, władze gminy wybrały do prac rewitalizacyjnych w dworku „słabą firmę”, która wbiła ostatni gwóźdź do dworkowej trumny. I jakby tego było jeszcze mało, trudno jest kupić materiał do odbudowy, analogiczny z oryginalnym (http://wiadomosci.wpr24.pl/problem-z-rewitalizacja-dworku-chelmoÅ%C2%84skiego;34311.html). Po prostu, same nieszczęścia. Ale grunt, że pan Burmistrz chce wspaniałomyślnie rozebrany dworek odbudować. Czyli zbudować na nowo.

 dworek stan obecny

Stan obecny dworku

Dlaczego przez 10 lat od zakupu dworkowe drewno mogło próchnieć bez opamiętania, to wynika wprost z ekspertyzy z 2007 r. Na jej podstawie można sobie także oszacować, jaki byłby minimalny roczny koszt zabezpieczania dworku przed niszczeniem oraz jaki byłby koszt jego zabezpieczenia w perspektywie 11 lat, które minęły od zakupu do rozbiórki.

Następnie dociekliwi mogą zajrzeć do budżetu gminy za lata 2007 – 2017 i zobaczyć, jakie kwoty na jakie wydatki uznawano za priorytetowe, gdy admowiźniański dworek podupadał pozostawiony sam sobie. Należy jednak podkreślić, że te korniki, które zjadły dworek, to taki mało znany gatunek, wyspecjalizowany wyłącznie w jedzeniu adamowiźniańskich dworków. Żadne inne korniki żerowaniem na dworkowym drewnie nie wykazują zainteresowania.

Szczególne słowa „podziękowania” należy w tym miejscu skierować do reprezentującego ugrupowanie polityczne pana Burmistrza radnego z tego okręgu, który od dwóch kadencji konsekwentnie nie dokładał żadnych starań, aby władze gminy wyasygnowały jakiekolwiek środki na zabezpieczenie obiektu zanim pozyskane zostaną fundusze na jego odrestaurowanie.

Z dokumentu prezentującego plany władz gminy wobec adamowiźniańskiego dworku można się dowiedzieć, że celem projektu była wówczas ochrona i zachowanie spuścizny kulturowej (sic!).

Nie chroniono, to i nie zachowano.  Ponadto, można się dowiedzieć, że chodziło o spuściznę kulturową po malarzu, Józefie Chełmońskim.
To ciekawe, bo dworek został sprowadzony do majątku Stare przez dra Adama Chełmońskiego.

Dr Adam Chełmoński miał własne, niebagatelne osiągnięcia, i nie było ani nie ma najmniejszego powodu, aby sprowadzać wybitnego skądinąd człowieka do „rangi” brata innego wybitnego człowieka.

W międzyczasie zmienił się jednak cel projektu: dziś już władze gminy nie chcą chronić i zachowywać po nikim spuścizny kulturowej, tylko chcą podwyższać potencjał turystyczny gminy dzięki adaptacji zabytków na cele kulturalne.

To na co komu był taki stary i zniszczony dworek? Nowy „stary dworek” łatwiej „zaadaptować” na cele dowolne, nieprawdaż?

Co się zaś tyczy tych korników, które tak łapczywie pożarły nasz gminny zabytek, to chcielibyśmy wystąpić do pana Burmistrza z taką oddolną propozycją, aby co najmniej jeden egzemplarz tego gatunku złapać do słoika i postawić jako eksponat na honorowym miejscu w tym nowym dworku, który zostanie za jakiś czas zbudowany na pamiątkę po oryginalnym.

Kornik wyspecjalizowany w zjadaniu dworkowego drewna jest bowiem gatunkiem endemicznym dla Adamowizny. Ponieważ chwilowo w Adamowiźnie nie ma nic do żarcia, to przyjmie on formę przetrwalnikową i po raz kolejny uaktywni się dopiero wtedy, gdy nowo wybudowany przez pana Burmistrza dworek będzie dobiegał swoich mniej więcej 160-tych urodzin. Nie mamy zatem cienia wątpliwości, że taki kornikowy eksponat bardzo podwyższy potencjał turystyczny naszej gminy, a o to przecież w końcu panu Burmistrzowi chodzi.

Sowizdrzał

Dodaj komentarz

Tu wpisz imię lub nick (obowiązkowe)

Kod antyspamowy Kod literowo-cyfrowy. Wpisz go do pola poniżej. Jeśli jest nieczytelny, naciśnij przycisk "Odśwież"
Odśwież

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Maksymalna długość komentarza to 2000 znaków.
Jeśli zauważyłeś komentarz niezgodny z regulaminem - kliknij przycisk "Zgłoś administratorowi".

Komentarze  

+2 # Ciekawski 2018-07-26 11:20
Ja tak z ciekawości zapytam? A gdzie w tym wszystkim Towarzystwo Opieki nad Zabytkami w Grodzisku. Jak zwykle siedzi cicho jak mysz pod miotłą bojąc się Benka? Kto tam teraz działa?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+2 # Elektor 2018-07-22 17:10
To, co Benedykciński wyprawia w Grodzisku, to jest po prostu barbarzyństwo!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+14 # Adam 2018-07-10 11:48
Może chociaż po waszych artykulach zaczną dzialac tak jak powinni i coś się uratuje. Chociaż z tego co widze na zjęciu zachowalo się tyle co nic. Czy winni poniosą konsekwencje to mnie interesuje. Współczuje rodzinie Chełmońskiego , która pewno czuje dyskomfort po tym co się wydarzylo z dworkiem.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+23 # Ola 2018-07-03 22:44
Już wiemy kto wybiera tego NAj. Emeryci, renciści, wszyscy zaskoczeni, a także nowi mieszkańcy, dla których wójt z filmu Ranczo jest wzorem do naśladowania. Proponuję Pani Zaskoczonej wyściubić nos poza grodziskie rogatki po to żeby zobaczyć, że inne miasta i miasteczka mają się całkiem dobrze a nawet lepiej. Bez zadęcia i bufonady następuje tam zrównoważony rozwój sprzyjający mieszkańcom także tym nowo osiedlającym się. W ślad za zasiedlaniem się buduje się szkoły, przedszkola, żłobki, hale sportowe, drogi, obwodnice, buduje się też parki, place zabaw, mieszkania, no może jest mniej kwiatków na latarniach, za to mają mniejsze zadłużenie. W takich miastach warto budować swoją przyszłość A w Grodzisku co? Pan Burmistrz zaprasza młodych do zamieszkania w mieście i co proponuje? Brak możliwości poruszania sie samochodem po ulicach zapchanych tirami, żłobek dla dziecka owszem prywatny, publicznego brak, ubrać się, kupić buty graniczy z cudem chyba że z koszyków biedronce lub lidlu, miejsca pracy tylko dla bliskich królika no chyba że w tych blaszanych składach na obrzeżach miasta. Można tak w nieskończoność bo lista zaniechań jest długa, zapchane szkoły, brak miejsc w przedszkolach, brak obwodnicy, drogi w znakomitej większości nieutwardzone, wystarczy tylko przejść po ulicach kilometr od centrum. Za to mamy wiecznego burmistrza i jego wiecznych zastępców i jego przytakujących radnych, tylko interesu miasta tu mało. Droga Pani Zaskoczona - to nie jest dobrze zarządzane miasto. Trudno w nim budować przyszłość. Całe to NAj to nadmuchany balon, który jak pęknie to niewiele zostanie a sporo rzeczy do nadrobienia. Myślenie ma kolosalną przyszłość, warto o tym pamiętać przy najbliższych wyborach.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+37 # StaraNiewyksztalcona 2018-06-27 06:02
W temacie cennych zabytków, proszę wybrać się na górki szwedzkie. Kwintesencja grodziskiej polityki na niewielkim obszarze. Błoto, brak dróg dojazdowych, trawa po kolana, żwir, brud. Przy wejściu na teren duża, ładna tablica z informacją, że oto znajdujemy się u progu najcenniejszego grodziskiego zabytku.
Bareja by się nie powstydzil takiego dow***u. Tyle, że to faktycznie jest nasz Najcenniejszy zabytek... I niszczeje, tak po prostu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+25 # grodziszczanin 2018-07-01 08:06
W Grodzisku NAJcenniejszym zabytkiem klasy 0 który należy niezwłocznie wpisać do rejestru - jest Bur mistrz z PGR. Żaden Burmistrz, czy naczelnik, nigdy nie trzymał się stolca przez 24 lata. PSL ma taki klej, że trzyma dłuuuugie lata.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+20 # Piotr Mergner 2018-07-03 21:37
widocznie ważniejsze są sadzonki na rogatkach i kwiaty w donicach na barierkach mostków. Ma Pani rację z Bareją w Grodzisku. Niestety ludzie dalej idą na lep taniej propagandy ( przepraszam, nie taniej bo z naszych podatków).
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+18 # Ja z Łąk 2018-07-08 12:05
I zniszczeje jeszcze bardziej, gdy powstanie obwodnica zachodnia w wariancie forsowanym przez burmistrza tzn. tuż przy Górach Szwedzkich. Umieszczenie tablicy informacyjnej o obiekcie zawieszonej na wbitym w ziemię słupie było niemożliwe ze względu na możliwość uszkodzenia znajdujących się pod ziemią w tym miejscu obiektów archeologicznych. Budowa obwodnicy na tym terenie jakoś nikomu nie przeszkadza
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+35 # StaraNiewyksztalcona 2018-06-27 05:58
Szanowni,
Takich jak Pani Zaskoczona jest wielu. Oni tworzą żelazny elektorat Ziemi Grodziskiej. Są tak zaskoczeni, że nie mogą przekroczyć swojego zaskoczenia. A potem z zadowoleniem czytają PKW. Myślę, że najpierw powinny być zaspokojone potrzeby pierwszego rzędu: drogi, przedszkola, żłobki, dofinansowane przychodnie (tak, jest to mozliwe), a potem imprezy i rekreacja. Co z tego, że Grodzisk jest fajny, skoro nie jest możliwe komfortowe przemieszczanie się w granicach miasta i poza, szczególnie w godzinach szczytu - brak obwodnicy?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+44 # Do Zaskoczonej 2018-06-25 00:31
Po pierwsze, zanim Pani coś napisze, proszę powściągnąć wodze swojej wyobraźni. Nie wie Pani, jak dużo i co robią ludzie, którzy tu piszą (jak sama Pani przyznała, Pani nawet nie komentuje, więc to Pani jest tylko biernym odbiorcą działań samorządu). Nie każdy musi marzyć o tym, aby zostać burmistrzem Grodziska czy radnym. Można robić mnóstwo konstruktywnych rzeczy, niekoniecznie działając na płaszczyźnie lokalnego samorządu i niekoniecznie w polityce. Na jakiej podstawie sądzi więc Pani, że osoby, które się tu wypowiadają, tylko krytykują, i nie robią nic "bardziej konstruktywnego"? Zdolność krytycznego myślenia jest, proszę Pani, przejawem inteligencji.

Po drugie, proszę przeczesać zasoby księgarni oraz zasoby internetowe. Sporo się może Pani dowiedzieć o tym, w jaki sposób się dziś myśli o planowaniu przestrzennym i rewitalizacji z książek, artykułów, konferencji, publikacji pokonferencyjnych i międzynarodowych programów wymiany doświadczeń. Kiedy się Pani z nimi zapozna, będzie Pani mogła ocenić działania Burmistrza z lepszą wiedzą i szerszym punktem odniesienia, niż tylko własne sympatie polityczne i te „ponad 40 lat”, które trafnie spuentowało Pytanie do Zaskoczona. Może też Pani odbyć studia wyższe, które dostarczą Pani wiedzy w zakresie, o którym się Pani wypowiada. Na naukę nigdy nie jest za późno.

A co do obrażania i umniejszania innym, to proszę się przyjrzeć temu, jak kulturalnie Burmistrz traktuje tych mieszkańców, którzy w jakiejś sprawie mają inne zdanie, niż on. Zły przykład, droga Pani, w tej gminie przyszedł z samej góry.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+37 # Katarzyna 2018-06-25 01:08
Pani Zaskoczona, a jakie są Pani osiągnięcia w rozwoju, skoro jest Pani taka pewna, że piszące tu osoby się nie rozwijają? Proszę się nam pochwalić swoimi sukcesami! Ja się rozwijam, nawet całkiem sprawnie, i znam sporo osób, z którymi jest podobnie. Tylko, że wykształcony człowiek, który chce się rozwijać, nie ma w Grodzisku żadnych możliwości ani rozwoju, ani zatrudnienia. Do takich osób i ich dzieci Pan Benedykciński nie skierował ŻADNEJ oferty. Może właśnie dlatego tak trudno mu znaleźć zwolenników wśród ludzi wykształconych, którzy rozwijają się i mają swoje osiągnięcia, ale poza Grodziskiem. Jeśli Pan Benedykciński chce zarządzać gminą bazując na ciemnocie mieszkańców, to niech sobie wpisze do haseł promocyjnych, które mają mu tu ściągać tłumy nowych wyborców, że nikt, kto ma ukończone studia wyższe nie jest i nie będzie w tej gminie mile widziany - przynajmniej dopóki on jest tu burmistrzem.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-43 # Zaskoczona 2018-06-24 20:21
Pierwszy raz piszę jakikolwiek komentarz i to tylko dlatego że czytając większość komentarzy jestem zaskoczona. Od urodzenia mieszkam w Grodzisku , teraz to już przeszło 40 lat. I pamiętam kiedyś jak wyglądał, małe zapyziałe miasteczko, z dziurami w chodnikach i bez żadnej oferty dla mieszkańców. To jak dziś wygląda czy się to komuś podoba czy nie to zasługa właśnie Pana Benedykcińskiego, którego tak chętnie obrażacoe. Pytanie ile Wy w tym czasie zrobiliście? Przecież możecie działać, zmieniać, ulepszać. Ale cóż tak się zabawnie składa że najłatwiej wylewać swoje rozczarowanie i niezadowolenie z siebie obrażając innych. Wstyd, brak umiejętności docenienie dokonań innych sprawia że sami się nie rozwijacie. Tą energię z jaką umniejszacie innym proponuję wykorzystać na coś B konstruktywnego.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+43 # Jarek 2018-06-24 21:14
Aleś ty krótkowzroczna. Zasługa Benedykcińskiego.
Śmieszne. Nawet bardzo.
Proponuję abyś jutro ustawiła się pod gabinetem i mu podziękowała za zatłoczone miasto, za brak obwodnicy, za brak złobków i przedszkoli, za brak ulic w asfalcie, za brak kanalizacji, za brak wody, za brak latarni, ALE PODZIĘKUJ MU TEŻ za najwyższe podatki.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+36 # Inny Obserwator 2018-06-24 22:29
Pani Zaskoczona, może Pani jeszcze podziękować za wyniki egzaminów gimnazjalnych poniżej średniej wojewódzkiej.

Jedną rzecz warto sobie uświadomić: Grodziska nie należy porównywać z dowolnym miastem lub miasteczkiem w Polsce. Grodzisk jest miastem leżącym w bezpośredniej bliskości stolicy dużego państwa członkowskiego UE. Punktem odniesienia w porównaniach powinny być zatem miasta leżące w bezpośredniej bliskości innych stolic państw europejskich (nawet niekoniecznie członkowskich).
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+42 # Pytanie do Zaskoczon 2018-06-24 21:44
Czy przez 40 lat była Pani gdzieś oprócz Grodziska? 40 lat temu wszystkie miasta wyglądały podobnie i teraz też wyglądają podobnie. Teraz i w poprzednich latach wyborczych ruch był taki sam. Jadąc po Polsce można zauważyć rozkładane chodniki, ba nawet ścieżki rowerowe powstają, kwiaty sadzą podobnie jak u nas może tylko w mniejszym zakresie. Proszę nie porównywać do tego okresu, bo to były inne czasy. Gdy w 2000 roku kupiłam telefon komórkowy, to moje dzieci uznały, że to jest niepotrzebne i dużo kosztuje abonament, a teraz wszyscy w ich rodzinach mają telefony i zapewniam Panią, że nie zawdzięczają tego burmistrzowi. Każdy na dodatek ma dobry samochód i dobrą pracę i nikt nie pracuje w Grodzisku. Szanowna Pani każdy kto pracuje musi coś robić. Czy nie ubliża Pani mieszkańcom, którzy ciężką pracą osiągają jakiś poziom, budują domy, dbają o otoczenie, czy to też jest zasługa GB? Czy nie wszyscy mieszkańcy mają w rozwoju zasługi GB cudów nie czyni wody w wino nie zamienia, a to co ludzie robią a on firmuje to po pierwsze z podatków, które i Pani też płaci, a po drugie żadna to łaska.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+42 # Inny Obserwator 2018-06-24 22:22
To fakt, ten biznes, którego nam Benedykciński naściągał do Grodziska jakoś nie poszukuje wykształconych ludzi do pracy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+24 # grodziszczanin 2018-06-27 14:46
Oni budują domy zwiększając ilość mieszkańców i korki w mieście. Tak wygląda zrównoważony rozwój w mieście przyszłości.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+38 # W tej gminie 2018-06-24 22:45
wszystko to zasluga mieszkańców. To oni budują sobie eleganckie domyi budują za swoje. Pracują uczą się nie za benkowe. Benek żyje z nas i to on i jego srodowisko ma sie dobrze. Zwykly grodziszczak nie trafi tu super pracy. 20 lat to kawal czasu. Ogromne srodki z Unii, ponoć wielki dług jaki ma Grodzisk to 80 milionów? Czy to możliwe? To dopiero osiągnięcie. Burmistrz nie rozdaje i nie robi nic za darmo. Jest na posadzie bo go wybrali mieszkańcy nieswiadomi jak to w środku wygląda.Wszysko piękne po wierzchu, w środku” smród” powiadają
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+37 # grodziszczanin 2018-06-25 08:14
W Grodzisku istniały dwa kina i wiele świetlic, Kino Wolność i kino słoń przy tarczach ściernych. Po zamknięciu kina słoń powstał dom kultury w którym było wiele sekcji kulturalno oświatowych. W soboty i niedziele były zabawy a potem dyskoteki. PSS Społem tez miało swoją świetlicę przy ul. Sienkiewicza, w domu rzemiosła była biblioteka i możliwość grania w tenisa stołowego. Po zakończeniu powstania warszawskiego Grodzisk Maz. zasiedliło wielu warszawiaków którzy nadali ton miastu. Sławny Dzierżanowski w Grodzisku Maz prowadził szkołę muzyczną. Zapytaj Burmistrza z jakim majątkiem przybył do PGR Książenice siedząc na wersalce na samochodzie marki żuk. Nie lukruj buraków
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+28 # StaraNiewyksztalcona 2018-06-26 07:17
Uwielbiam Pana komentarze. Zawsze są trafne, po prostu w punkt.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+36 # pinionszek 2018-06-25 08:49
Miła Pani, wystarczy sobie zadać pytanie, jak wyglądałby Grodzisk dziś bez tego całego Jarmarku Dominikanciskiego.
Byłby to zapewne Grodzisk z zachowanym willowych charakterem dzielnicy letniaków, Grodzisk o połowę mniej zaludniony, Grodzisk o zdefiniowanym i spójnym charakterze zabudowy, wreszcie, Grodzisk o trochę innym składzie społecznym.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+39 # Irka 2018-06-24 17:08
A po co on ma dbac o zabytki jak prawdopodobnie nasz rządziciel uważa, że historia Grodziska to on a przed nim nie było tu nic.
Taki jest. Buta i arogancja i do tego pycha i od czasu do czasu zagra czlowieka który jest takim swojakiem. Pic na wode taki.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+41 # Gall Anonim 2018-06-24 10:24
Proszę Państwa, przez dziesiątki lat okresu komunizmu w Polsce PGR-y zajmowały się dewastowaniem dworków ziemiaństwa i przedwojennej inteligencji. Pan Benedykciński po prostu kontynuuje u nas te PGR-owskie tradycje. Trzeba mu wybaczyć, on innych tradycji nie zna. Skąd on by miał je znać? On tylko kiedyś zmienił pracę z dyrektora PGR-u na urząd burmistrza Grodziska. Dla niego Grodzisk to taki większy PGR.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+37 # Wypisz 2018-06-24 08:38
Nie obraźcie się, ale jak znam od dekady mieszkańców grodziska (średnia z przekroju miejscowego społeczeństwa), to woleli by jeszcze jedną biedronkę mieć na tym miejscu, a nie dworek z parkiem i kulturalne imprezy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+37 # Bartek 2018-06-24 08:56
Nie obrażamy się. Nie mamy najmniejszych wątpliwości, że masz Wypisz rację.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+34 # obserwator 2018-06-24 11:52
Nie zgadzam się ani z Wypisz, ani z Bartkiem. Biedronki to jedno, burzenie pożydowskich zabytkowych kamieniczek pod parkingi to drugie, a potrzeby kulturalno-rekreacyjne to trzecie. Samo nie przychodzi, trzeba takie potrzeby rozbudzać i wspomagać. To, że znaczna część mieszkańców zachowywała się jak "ciemna masa" głosując na G.B. to nie wina mieszkańców, lecz zasługa piaru i propagandy (Pereł, Miszczów gospodarności, balów i wycieczek emerytów, wspomagania pochwałami z wyższych szczebli hierarchii partyjnej PSL). A rzeczywistość aż skrzeczy - prawie 90 milionów długu, nietrafione inwestycje, brak dróg, brak obwodnicy, brak wody w kranie w sołectwach.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+36 # Adam 2018-06-24 12:20
Obserwatorze, mnie się wydaje, że Ty się jednak zgadzasz z Wypisz i Bartkiem: jeśli uważasz, że potrzeby kulturalne trzeba w mieszkańcach rozbudzać, to znaczy, że uważasz także, iż oni ich teraz nie mają. Pytanie tylko, kto by je w tym Grodzisku miał rozbudzać skoro – jak napisała Katarzyna - nasza elyta rządząca jeździ do Austrii kwiatki oglądać. Na przykład, w Wiedniu właśnie się kończy lub dopiero co się skończyła unikalna wystawa prac Man Raya. Wątpię, żeby elyta radno-urzędnicza przy okazji wycieczki dedykowanej podziwianiu kwiatków zahaczyła o tę wystawę. A nawet wątpię, żeby większość tej elyty wiedziała, kto to był Man Ray. To znaczy, Kurski pewnie wie, bo on bodaj historyk sztuki, prawda? Ale Kurski sprawia wrażenie człowieka, który boi się własnego cienia, chowa się za nogawkę Burmistrza i nosi za nim teczkę. Skądinąd to też charakterystyczne - w cywilizowanym świecie ludzie w wieku Kurskiego toczą polemiki merytoryczne w językach obcych na szczeblu międzynarodowym… Krótko mówiąc, jaki Burmistrz, taka i elyta.

Niszczenie pożydowskiego dziedzictwa w Grodzisku to temat na całkiem inny i jakże obszerny wątek.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+31 # Adam 2018-06-24 12:51
Tfu, nie Kurski tylko Krupski. Przepraszam...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+33 # Inny Obserwator 2018-06-24 13:14
W Wiedniu to oni zahaczyli w najlepszym wypadku na Wiener Schnitzel, po którym syci do pełna i zadowoleni z życia udali się w dalszą drogę.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+47 # jan 2018-06-23 17:36
Ludzie, czy wy nie macie dosyć już tych rządów w Grodzisku ?
Grodzisk potrzebuje nowego spojrzenia, Koniec z republiką deweloperów, koniec z betonowaniem miasta, koniec z durnym nasadzeniem drzew itd itd
Koniec z burzeniem zabytków, aby koleś z developerki miał gotowy grunt pod budowę.
Klika się już tyle dorobiła że nie są wstanie policzyć ile mają.
Mają działki, restauracje, przychodnie, sklepy, pawilony i to wszystko z pensji urzędniczej ?
Ciekawe dlaczego służby specjalne się tym nie zainteresowały.
To jest skandal, to się nadaje do TV
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+44 # grodziszczanin 2018-06-24 08:10
Czego wy oczekujecie od inż rolnika z PGR ? Czy już zapomnieliście bilbordy przedwyborcze na których Bur mistrz ze Starostą podali sobie dłonie. Pod zdjęciem było hasło - ZGODA BUDUJE. W ten sposób razem i wspólnie budują betonowe miasto przyszłości. Większość która na nich głosuje jak widać uwielbia korki, tunel liliputa, stawik zamiast bajecznego parku rozrywki, dokonanie ciągle nowych nasadzeń zieleni za 15 mln zł gdy na ponad 40 tys mieszkańców są tylko dwie karetki ratujące życie. Czasami odnoszę wrażenie, że w mieście przyszłości większość stanowią mieszkańcy którzy przybyli z " zabitych dechami wiosek" To miasto stało się od 24 lat "komunistycznym" księstwem z pod sierpa i młota choć tak blisko stolicy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+42 # Bartek 2018-06-24 08:55
Nie trzeba odnosić wrażenia, że przybyli z "zabitych dechami wiosek". Wystarczy popatrzeć, jakie tablice rejestracyjne jeżdżą w większości teraz po Grodzisku. A Benedykciński to skąd przyjechał? Nie ma się co dziwić, że jego gust doskonale trafia w gusta właścicieli pojazdów jeżdżących na tych tablicach. Jedzie się w rodzinne strony i można się polansować, że się mieszka pod Warszawą, i czego to tam nie ma. Prawie Nowy Jork...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+36 # Katarzyna 2018-06-24 09:21
Czego się spodziewać po człowieku i urzędnikach, którzy muszą do Austrii i Niemiec pojechać, żeby zobaczyć, jak kwiatki można posadzić? To są dopiero horyzonty, nie? Wśród napływowych mieszkańców są też cywilizowani ludzie, tragicznie zdegustowani "poziomem" tutejszych władz oraz tym, co Burmistrz, jego radni i urzędnicy wyprawiają w Grodzisku.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+30 # Kil 2018-06-24 16:55
I tu masz racje. Niech zagranica czerpie z naszych pomyslów. U nas mieszkają dobrze wyksztalceni, myslący ludzie z wyobraźnią. Dac im szansea Grodzisk się zmieni bez podglądania austriackich rabatek.
Burmistrz do wymiany bo wiek i zasiedzenie na stołku robią swoje.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+33 # Bartek 2018-06-23 16:08
Jarosław Józefowicz - radny z grupy Benedykcińskiego i sołtys wsi Adamowizna.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+35 # Zyta 2018-06-23 19:42
Jarosław Józefowicz, który jest w zarządzie Sparty, jedynej firmy, która nie została wyrzucony z basenu. Klubie, który zawlaszczyl klientów firm które spopulartzowaly pływanie w Grodzisku a pomimo to zostały wyrzucone....
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+40 # Jarek 2018-06-23 22:15
Teraz widzicie jak działa Układ zamknięty w tym mieście.
Radni mają firmy, sklepy, pawilony itp
Radni mogą wszystko .
Ja wam to ,Wy mnie to i się kręci.
Radni głosują jak im pan Burmistrz każe.
To jest nie normalne.
Radni przytakują wszystkie pomysły Burmistrza i nigdy się nie przeciwstawiają .Czy to nie dziwne ?
Nigdy nie ma innego zdania.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+39 # grodziszczanin 2018-06-24 08:19
Ozdobą rady jest emerytowana nauczycielka jęz, rosyjskiego ze szkoły podstawowe. Pani radna jest przewodniczącą komisji gospodarki, dawniej sławiła Związek Radziecki i jej gospodarkę a dzisiaj ? A radny który przez wiele lat był pracownikiem i działaczem zarządu głównego ZSMP to przypadek. Radny przez wiele lat miał pieczę nad strukturami ZSMP w szkołach średnich. Takich "rodzynek" jest sporo w mieście przyszłości, to i wyniki wiadome.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+40 # Katarzyna 2018-06-24 09:55
W Grodzisku nie są potrzebne zabytki. Tutejsza Rada Miasta sama składa się z zabytków, nawet najmłodsi członkowie to chodzący relikt lat 80-tych. Jest tylko ten trochę młodszy vice-burmistrz, ale wszystko da się o nim powiedzieć poza tym, że ma jakąś osobowość. Tzw. „urodzony przywódca”. I do kompletu jest Pan Galiński. Też „urodzony przywódca”. Urzędy obsiądnięte od lat tymi samymi ludźmi. Wszyscy ci ludzie odpowiedzialni za dzisiejszy Grodzisk sprawiają wrażenie, jak gdyby teraz właśnie spełniali swoje młodzieńcze marzenia o tym, jak powinno dla nich wyglądać „ładne” i nowoczesne miasto. Przy czym, chodzi mi o miasto wtedy (w czasach ich młodości) ładne i nowoczesne.

Pan Benedykciński pod koniec następnej kadencji będzie chyba już dobiegał 70-tki. Kto w jego otoczeniu ma mu rozkminić, o czym jest współczesny świat? Uprzedzając zarzuty o ageizm: nie twierdzę, że osoba 50+ nie może rozumieć współczesności. Może i to bez dwóch zdań. Twierdzę natomiast, że niezależnie od wieku osoba, która przez całe życie siedzi w jednym miejscu, na tym samym lub bardzo podobnym stołku, zajmuje się tym samym w środowisku tych samych ludzi, traci zdolność rozumienia i szybkiego przystosowania się do zmieniającej się rzeczywistości. I dlatego mamy to, co mamy, i co świetnie trafia w preferencje ukształtowane w regionach rozwijających się wolniej niż Mazowsze.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+34 # Gall Anonim 2018-06-24 10:26
Katarzyno, znam ludzi 70+, którym można tylko pozazdrościć energii, otwartości umysłu i otwartości na postęp. Ale co tuż przed emeryturą ma ze sobą począć gość, który nie ma żadnych własnych osiągnięć. Najpierw w tajemniczych okolicznościach awansował z wiejskiego nauczyciela na dyrektora PGR-u, a potem został burmistrzem i przyspawał się do fotela. Trzeba mieć klasę, aby o własnych siłach zejść ze sceny! Panu Benedykcińskiemu wizerunek wpływowego polityka ukształtował się na przykładzie postaci niejakiego Leonida Breżniewa i tak mu zostało. Nie oczekuj więc, że sam zejdzie ze sceny.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+28 # pinionszek 2018-06-24 19:52
Po to zostaje się radnym.
Mamy jakiś pomysł na biznes z kolegą Jarmarkiem Dominikańskim - idziemy na spotkanko - ustalamy, co trzeba - w nagrodę zostajemy radnym.
A jako że nasz biznesik z Jarmarkiem Dominikańskim jest niezbyt czysty - siedzimy cicho i głosujemy potulnie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+21 # Peter 2018-06-26 09:52
jeden zostanie radnym, inny zrobi biznesik dzięki przychylności, jeszcze innemu dadzą robote i tak to sie kręci. Czlonkowie rodziny rozlokowani po urzędach i to wszystko od lat
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+30 # obserwator 2018-06-24 11:55
Raczej radny ze stajni Benedykcińskiego.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+29 # pinionszek 2018-06-24 20:03
"Stajnia" to za dużo powiedziane, bo mieszkańcy tam są zazwyczaj szlachetni.
Może raczej chlewik? Bo tak chyba nazywa się to miejsce, gdzie znajduje się koryto?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+26 # inny Obserwator 2018-06-24 22:20
Może Obserwatorowi chodziło o stajnię Augiasza;).
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+35 # Sławek 2018-06-23 13:52
A kto jest radnym z tego terenu?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+36 # Magda 2018-06-23 15:29
Radny i sołtys jednocześnie, żeby nie było, że nikt.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+40 # Mieszkaniec 2018-06-23 12:22
Jak to q....wa nie ma dworku w Adamowiźnie?!!!!!!!!!!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+37 # Magda 2018-06-23 12:46
Ano nie ma zostało kawałek ściany jak pokazują zdjęcia i z firmą rozwiązano umowę. Tyle w tym temacie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+42 # Małgośka 2018-06-23 00:10
Bardzo żałujemy. Przykro patrzeć, ale może przyszedł czas aby Grodzisk się obudził. Początki rozwoju Grodziska nie były złe ale ten dobry początek mamy już za sobą. Teraz coraz więcej chaotycznych, nieprzemyślanych decyzji no i do tegosporo zaniedbań. Dziedzictwo kulturowe jest niezwykle ważne. Jest to także absolutny potencjał dla miasta u nas tracony i to bezpowrotnie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+40 # Misia-Fela 2018-06-23 00:03
Potencjal turystyczny mamyjako żywo. Wszem i wobec reklamowany , wychwalanyburmistrz z perłami i sam jako perła.. kultury przyciągnie rzesze turystów i wielbicieli. Miliony nie na renowacje dworków ale na pomniki naszego wlodarza moze trzeba przeznaczyć. Jakieś „ suweniry” trzebaby zacząć produkować i na jarmarkowym co drugim stoisku sprzedawać. Co tam spuścizna po Wielkich sprzed lat. Teraz liczy sie on;)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+43 # John 2018-06-22 17:19
Oczekujemy pilnej interwencji Konserwatora Zabytków. Sprawa zaczyna brzydko pachnieć. Przecież to jeden z ważniejszych zabytków Grodziska!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+36 # Gość 2018-06-23 13:34
Nazywajmy rzeczy po imieniu. Sprawa śmierdzi!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+41 # Magda 2018-06-22 12:43
Po zakupie gmina nie była zdolna zabezpieczyć dworku i uporządkować terenu czekali na środki unijne. Co w takim razie gmina i burmistrz jest w stanie zrobić jak unia nie da?
Od dawna mówi się jak lekką ręką wydawane są duże kwoty na promocję, a zabezpieczenie majątku, to nie promocja?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+37 # Gość 2018-06-23 13:25
Jak to gmina nie była zdolna zabezpieczyć zabytku? Czego nie była zdolna? Przewietrzyć? Czy ogrzać? Przecież ten zabytek w chwili zakupu nie był w złym stanie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+28 # Katastrofa 2018-06-24 17:02
Ekspert- burmistrz wie najlepiej.Nie zadbali, nie zabespieczyli, nie grzali, nie myśleli. W tym mieście/ gminie rządzą od lat ludzie zdaje się bezmyślni.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+41 # obserwator 2018-06-22 12:22
Burmistrz zapewne nie zaufał ekspertom wykonującym Ekspertyzę, że po remoncie kapitalnym dworek może stać kolejne 150 lat i na wszelki wypadek postanowił go zburzyć. Zawsze co nowe, to nowe. A i tak, to tylko kłopot z tymi zabytkami. Odnowiono Wille Radogoszcz - i nie wiadomo jak ją wykorzystać? Może żłobek tam urządzić? Wyremontowano Willę Niespodzianka i też nie wiadomo, co z nią zrobić. Podnajęto pomieszczenia w odnowionym zabytkowym budynku stacji PKP (bo takka była umowa). A tak na serio to, kto wpadł w 2006 r. na pomysł odkupienia dworku Chełmońskich i po co? Żeby go zmarnować? A może sam teren parku jest bardziej wartościowy niż ten dworek, którego się pozbyto?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+39 # Gość 2018-06-23 13:31
Też się zastanawiam, po co gmina kupowała zabytek skoro nie miała funduszy nawet na jego utrzymanie w stanie nie gorszym niż w chwili zakupu? Z góry zamierzali doprowadzić go do ruiny i grunt wykorzystać?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+29 # pinionszek 2018-06-24 19:55
To można sprawdzić - pójść na spotkanie rady gminy i wypowiedzieć zaklęcie: mambo dżambo deweloper park dworski.
Jeżeli uczestnicy tego spotkania dostaną dyspepsji słownej - coś jest na rzeczy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+43 # Zyta 2018-06-22 10:03
Po co nam zabytki? Wszystko ma być nowe i kojarzyć się z burmistrzem. Proponuję jakiś pomnik dla naszego przywódcy...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
Top