Niewygodni radni - Obiektyw.info

Uwaga! Ciasteczka!

Obiektyw.info stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce cookies.

Niewygodni radni

22 styczeń 2018
grafika Kultura Liberalna

Do napisania tego tekstu niejako zmusił mnie komentarz Pani Kingi pod  moim artykułem „Samorząd tak, wypaczenia nie”

Kinga oburzona artykułem sugeruje co powinnam zrobić: (patrz komentarz)

Z rad nie skorzystam, Pani może być spokojna, ale o topieniu miejskiej kasy będę pisała, bo tak pojmuję rolę radnego.

Z początkiem stycznia na nielicznych, niezależnych portalach internetowych można było obejrzeć fragment sesji Rady Miejskiej Milanówka. Większość oglądających była zbulwersowana zachowaniem pani Burmistrz w stosunku do radnej.

W Grodzisku też byłoby co oglądać, może nawet dużo ciekawsze scenki niż w Milanówku, z tą różnicą, że tam znaleźli się radni, którzy stanęli w obronie atakowanej.
Jak to wygląda w Grodzisku opisał „Grodzisk bez lukru”.

Autor tekstu dość trafnie zwraca uwagę na zwyczaje panujące
w GRODZISKIEJ RADZIE.


Oczywiście na sesjach bryluje burmistrz Benedykciński, który wytłumaczy radnym wszystko, nawet to, czego wytłumaczyć się nie da. Żeby przekonać do swoich racji zagada każdy temat, roztaczając świetlane wizje.
Radnych "Ziemi Grodziskiej" nie musi się obawiać, głosowanie wydaje się być ustalone wcześniej. Gorzej z radnymi:
Alicją Pytlińską, Ewą Górską i Krzysztofem Kowalczykiem.
Za zadawane pytania albo żądania dodatkowych wyjaśnień najczęściej obrywa radna Pytlińska. Fuka na Nią zarówno Pani przewodnicząca Rady - Joanna Wróblewska jak i sam burmistrz.

Jak to nie skutkuje to dodatkowo poucza się Ją albo po prostu z Niej pokpiwa.
Spytacie Państwo o co głównie pyta kłopotliwa radna?
Zwykle o KOSZTY - czyli wydatkowanie publicznej kasy”

Zarówno w Grodzisku jak i w Milanówku uderzający jest brak reakcji ze strony pań Przewodniczących, które prowadząc obrady mają obowiązek reagować na tego typu zachowania i kulturę prowadzonych obrad.

Niestety jest to zjawisko dość powszechne. Obrona przez atak stosowana jest nagminnie. Zamiast merytorycznej odpowiedzi można usłyszeć od burmistrza, urzędnika czy kolegi radnego teksty typu:

„Gdyby pani przeczytała to by wiedziała” albo ”pani za tym głosowała i powinna doskonale znać regulamin”( taki czy inny) – to są teksty ludzi na poważnych dobrze, aż za dobrze  płatnych stanowiskach.
Oni nie czują się odpowiedzialni, by rzetelnie przedstawiać temat.

Wielokrotnie w swoich publicznych wypowiedziach podkreślałam,
że – to na burmistrzu i jego służbach ciąży obowiązek rzetelnego przygotowania i przedstawienia wszystkich spraw przedkładanych Radzie. Brak merytorycznej odpowiedzi, to zatajanie informacji.

Oczywiście, pełniąc funkcję radnego mamy obowiązek poznać zasady funkcjonowania gminy i jej jednostek ujęte w przeróżnych dokumentach. Wiedzieć jakie są zadania własne i sprawdzać  jak są realizowane.  wiedzieć jak z tych dokumentów korzystać, gdy zajdzie taka potrzeba.

Nie ma jednak obowiązku, ani możliwości znać wszystkie regulaminy, statuty szkół, czy innych jednostek organizacyjnych, być specem od planowania, pamiętać o zapisach miejscowych planów zagospodarowania, decyzjach w sprawie wykupu dróg czy działek,
i  jeszcze to, co publikuje Sąd Najwyższy.
Szczytem wszystkiego był tekst radnego do radnego – gdyby pan przeczytał orzeczenie Sądu Najwyższego, to by pan wiedział.

W ramach odpowiedzi na pytania o konkretne sprawy były i takie teksty grodziskiego Burmistrza.

„Pyta pani - ło co chodzi, ło co chodzi? Ma pani swoje lata i może nie pamiętać, ale pokazywaliśmy to wiele razy. Czy pani wie jaką krzywdę wyrządziła mieszkańcom mówiąc w Firlejach, że o linii 400 kV nic pani nie wiedziała, czy pani ma tego świadomość, co pani narobiła tym biednym, zdesperowanym  ludziom?” ( typowy chamski przykład obrony przez atak)

Te i wiele innych gorzkich słów mogłam usłyszeć w kilkuminutowym wystąpieniu na sesji RM. Powód – stanęłam w obronie radnych na których cwaniacy chcieli przerzucić całą odpowiedzialność.

Dzisiaj wiele osób już wie kto, kiedy i jak sprowadził linię 400 kV
na tereny gmin powiatu grodziskiego. Mieszkańcy znają szczegóły korespondencji prowadzonej od lat przez grodziskiego burmistrza, wiedzą kto jest odpowiedzialny za przygotowanie planów zagospodarowania, do kogo zgłaszać uwagi i kto może je pozytywnie rozpatrywać.

Rada głosując nad projektem kończy tylko procedurę planistyczną, po której dokument staje się aktem prawa miejscowego.
Za jego przygotowanie odpowiada tylko i wyłącznie wójt, burmistrz, czy prezydent i tylko oni znają szczegóły uzgodnień.

Odpowiadając na koniec Pani Kindze:

Jestem na tyle długo radną, że widzę nieprawidłowości, patrzę jak idea samorządu zatraca się i oprócz uwag na komisjach i sesjach Rady Miejskiej uznałam za stosowne głośno i publicznie o nich mówić i pisać.

Jeżeli jest Pani oburzona prawdą o koślawych samorządach, to trudno. Warto jednak wiedzieć, że   prawdziwa cnota krytyki się nie boi”.

Alicja Pytlińska – radna

Dodaj komentarz

Tu wpisz imię lub nick (obowiązkowe)

Kod antyspamowy Kod literowo-cyfrowy. Wpisz go do pola poniżej. Jeśli jest nieczytelny, naciśnij przycisk "Odśwież"
Odśwież

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Maksymalna długość komentarza to 2000 znaków.
Jeśli zauważyłeś komentarz niezgodny z regulaminem - kliknij przycisk "Zgłoś administratorowi".

Komentarze  

+12 # Łukasz 2018-01-27 16:05
Po wyborach w 2018 pozostaną tylko wygodni radni.
Benedykcinski moze byc spokojny
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+17 # @ 2018-01-27 17:52
Cyba, że przed wyborami coś szczególnego się wydarzy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+8 # kto smaruje 2018-02-01 11:24
Burmistrz z Pułtuska (PSL) wraz z "ferajną" mają postawione zarzuty korupcyjne.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-7 # Ale, to 2018-02-01 14:27
burmistrz Pułtuska nie Grodziska. Burmistrz Grodziska jest czysty jak łza.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+17 # Jasio 2018-02-01 18:03
A skąd wiesz ? Pewny jesteś ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+7 # Pewny nie, 2018-02-02 13:14
ale zapewnia, że kocha żonę i nie kradnie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+16 # MEEN 2018-01-27 19:52
W tamtych wyborach już namieszali, teraz wytną opozycję całkowicie. Zielona koniczynka górą.
Grodzisk godzi się na dojenie, a ci co doją mają już tyle że nie wiedzą ile.
Plac za placem , a na placu pawilon handlowy, albo developerka.Kieszeń się napełnia...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+7 # sedno 2018-02-01 10:08
A co będzie gdy odejdzie - koniec świata. A może tak jak w Rosji dla Putina zmienią ustawę ? Bojażń ciemnego ludu jest przerażająca, dlatego dyktatury trwają. Kto ma media ten ma władzę.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+3 # kto 2018-02-03 12:30
Grodzisk Maz to WIOCHA PSL, dlatego rządzi Burmistrz z PGR.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+31 # grodziski chłop 2018-01-23 20:44
A ja wam mówię, nic nie mówcie złego na obecną władzę samorządową grodziską, bo wezmą sekretarz i wszystko wykasuje, jak zrobiła to z tvn i wtedy zobaczycie co znaczy te Wasze gadanie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+23 # sedno 2018-01-24 17:18
W centrum miasta na gruncie miasta stoi prywatny baner na którym często są informacje miejskie- Burmistrza. Teraz wiszą życzenia świąteczne od G. Benedykcińskiego i Joanny Wróblewskej. Skoro baner prywatny to i odpłatny, jaki jest koszt zawieszanych informacji ? Kto na tym zyskuje - a kto traci ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+18 # @ 2018-01-25 00:10
Lata temu wstecz na banerach oglądałeś burmistrza w towarzystwie prof. Buzka, teraz są życzenia. Do wyborów jeszcze wiele rzeczy pokażą. Przygotuj się na oglądanie. Będzie wesoło, a kto płaci? Jak zwykle podatnik.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+17 # Pani Kingo, 2018-01-23 17:25
Nie ma pani w zwyczaju a jednak zlosliwie pani komentuje. „cnotliwa” czy nie to uwaga raczej z tych zlosliwych.ale dzialalnosc Pytlinskiej byla co tu duzo mówic uczciwa i z szacunkiem dla wszystkich stron; mieszkancow, radnych ( wszystkich opcji) i burmistrzów a takze pracowników urzędu. Taka ja pamiętam a biorąc pod uwagę obecny czas musi byc jeszcze lepiej
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+20 # Ciekawy/ do „cham” 2018-01-23 17:23
komu to Pytlinska tak zalazla za skóre, ze w durny sposob bije piane.
Pytlińska robi to co najlepszego moze zrobic radny, Pyta( to bywa niewygodne) , kontroluje i najwazniejsze informuje mieszkanców piszą pod nazwiskiem, a wszystko o czym pisze mozna sprawdzic.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-6 # Kinga 2018-01-23 15:07
Nie byłam oburzona Pani artykułem.Gdzie Pani to wyczytała? Jak widzę,to Pani jest oburzona moją propozycją ,aby to właśnie Pani pokazała jak należy działać sprawnie i bez nieprawidłowości.Na takiego przecież idealnego samorządowca wszyscy,łącznie z Panią czekamy.Ja w przeciwieństwie do Pani widzę mankamenty w działaniu samorządu,ale widzę również działania pozytywne. Pamiętam również Pani działalność jako przewodniczącej Rady. Taka "cnotliwa" to ona nie była.Ale nie mam w zwyczaju,jak Pani złośliwie tego komentować.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+18 # Kocioł garnkowi ? 2018-01-23 16:07
Ja pamiętam jak to Pani Pytlińska wraz z byłym radnym P. Mergnerem przekazali Burmistrzowi symboliczną "rózgę" Ilu radnych pokazało to co oni ? Pani radna nie jest od pokazywania, lecz od wykazywania co też od lat czyni. Kingo- królowo wykaż swoje osiągnięcia.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+1 # Henia 2018-02-06 12:03
Mogę burmistrzowi rózgę wysłać nawet pocztą. I nie, nie pobieram za to diety.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # kto 2018-02-10 13:33
To dlaczego nie wysłałaś ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Henia 2018-02-13 14:52
Bo nie mam diety radnego. Nie stać mnie na znaczek.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-5 # Odpuść sobie 2018-01-24 00:24
Z niektórymi ludźmi nie ma co dyskutować. Niech żyją sobie w swoim małym świadku. Normalny człowiek ma coś takiego jak autorefleksja. Tu masz tylko opluwanie tych którzy ośmielą się mieć inne zdanie. Nie warto marnować zdrowia! Podobnie jak wyznawcy radia z ryjem oni nie zrozumieją
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+37 # Jerzy 2018-01-24 07:56
Masz rację nie ma co dyskutować.
Ostatnio na przyjęciu towarzyskim wyszedł temat naszego miasta.
Oj jak niektórzy lukrowali Burmistrzowi, oj jak.
Ja przytoczyłem im sprawę tunelu , parków budowanych bez opamiętania i zmianę planów pod developerów.
Zapytałem ile razy byli w tych parkach ? odpowiedż- ani razu.
Ile razy jechali tunelem > co dziennie i jednak stwierdzili że mam rację. Kolega ma wysokiego busa i niestety codziennie musi jechać przez wiadukt i stać w korkach. Też przyznał mi rację.
Ludzie są karmieni propagandą sukcesu i nie wiedzą nic dokładniej. Brak rzetelnej informacji owocuje tym czym owocuje.
Propaganda robi swoje, dlatego trzeba z ludżmi rozmawiać.
Ja wiem swoje. Koniec na zieloną koniczynkę nadchodzi.
Czas aby młodzi zaczęli rządzić gminą, a nie ci co przyrośli do stołków i doją nas jak dojne krowy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Henia 2018-02-06 12:04
W tym Pani Radna, od wielu lat. Tym się różni od radnych Ziemi Grodziskiej, że nie jest jej członkiem (aktualnie, kiedyś była).
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Monika 2018-03-06 10:03
Dlaczego radna Pytlińska nie kandyduje z Ziemi Grodziskiej?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Mimi 2018-01-25 20:29
Pani radna Pytlińska była przewodnicząca rady miejskiej kilka dobrych lat jak nie kilkanaście z ramienia Ziemi Grodziskiej. Czy wtedy było wszystko ok?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+8 # sedno 2018-01-26 14:56
Ona przynajmniej się nawróciła czego nie można powiedzieć o radnej Śliwińskiej i pozostałych.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Henia 2018-02-06 12:02
Nareszcie ktoś szczerze wypowiedział się na temat kampanii wyborczej Pani Radnej. Jedziecie po burmistrzu - i ja też. Ale Pani Radna również jest wiele lat w radzie. Gadać i pisać w miarę składnie wiele ludzi potrafi, nie trzeba do tego pobierać diety.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+24 # obserwator 2018-01-23 11:26
Bardzo dobry artykuł edukacyjny, brawo za to Pani Radna. Wielu nowych mieszkańców gminy, zmamionych propagandą, nie ma pojęcia jak działa samorząd. A to przecież potencjalny elektorat burmistrza z Perłą, Liderem czegoś tam, czyli człowieka który dla gminy "robi wielkie rzeczy". A prawda jest zupełnie inna. Dusimy się w korkach, trującym smogu. Gmina robi inwestycje za unijne pieniądze, więc robi akurat takie przedsięwzięcia, na które Unia daje pieniądze. I jeszcze musi słono dopłacać, bo dotacje przepadną. A tego co potrzeba nie robi, bo zadłużona na 70 mln. Z Mediateką tak pokombinowali, że w końcu ta nie najpilniejsza inwestycja wydrenuje gminną kasę. Ale najważniejsze to jest to, co widnieje na plakatach, banerach, ogłoszeniach - to lud kupi.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+29 # wybory 2018-01-23 12:19
Teren pod Mediateką należał do ZSL, więc chyba stał się własnością PSL, ciekawe za ile PSL sprzedał ten grunt z budynkiem miastu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+19 # wybory 2018-01-23 10:46
Proponuję przeczytać art. wpolityce.pl. Jest tam wiele o sędziach, jest też wymieniony były prezes izby karnej SN Lech Paprzycki wieloletni członek ZSL który w 2016 r przestał prezesować. W Grodziskim sądzie orzeka prawdopodobnie jego syn. Takie połączenia dają ogromne możliwości ochrony i kręcenie "lodów" Pani Alu w naszym mieście liczą się tylko "swojacy" Każdy kto odważy się krytykować- jest atakowany na wszystkie sposoby. Jak wiadomo krytyka jest podstawą demokracji, ale jak się okazuje nawet wykształceni są jej przeciwni, ponieważ im zagraża. Mamona i bezkarność stanęły na porządku dziennym w NASZYM mieście.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-14 # Jot 2018-01-23 09:10
No proszę. W myśl zasady uderz w stół, a nożyce się odezwą. Takie pytanie. Czy BEZRADNA zrobiła coś konstruktywnego w swojej karierze samorządowej czy tylko umie krytykować?
Zanim będzie pisała coś o cnotach rozlicz się ze swojej działalności jako przewodnicząca rady, bo siedziałaś w tym co krytykujesz po uszy!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+18 # Tuman 2018-01-23 10:30
No to jedziemy: A więc teraz wylicz w kilku punktach co może zrobić w radzie taki JEDYNY RADNY W OPOZYCJI (jedyny taki, czyli odważny, to słowo którego nie pojmujesz zapewne)? I czy zdawanie rzeczowej (popartej liczbami) relacji mieszkańcom z pracy samorządu nie jest jednym z tych punktów? Czekam! Inaczej won do nauki!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-12 # Cham 2018-01-23 14:03
Potwierdzacie tutaj razem z bezradną jedną z prawd o naszym społeczeństwie. Tam gdzie brakuje argumentów kończy się kultura. Chyba coś jest na rzeczy skoro tak obrażacie każdego kto ma inne zdanie i demaskuje waszą nieudolność
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+15 # Tuman 2018-01-23 15:13
Aby cokolwiek zdemaskować musiałby podać jakieś rzeczowe argumenty. Na razie opluwa jedyną osobę, która stara się rzetelnie relacjonować sytuacje. Dla mnie, jeśli ktoś opluwa tylko dla tego bo ma ślinę jest i będzie ... (proszę sobie dopowiedzieć)!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+18 # @ 2018-01-23 17:25
"Tam gdzie brakuje argumentów kończy się kultura". Masz rację Ch..... i o tym jest ten artykuł - przeczytaj jeszcze raz.
Gdzie Twoje argumenty? Jakimi konkretami zdemaskowałeś czyjąś nieudolność? Uzasadnij dlaczego używasz obraźliwego określenia bezradna.Jestem wyborcą Pytlińskiej i w tym okręgu dzieje się bardzo dużo. Nie będę wymieniał, bo gołym okiem widać.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+19 # sedno 2018-01-24 11:47
Kordianów wybito - chamstwo pozostało i rządzi
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+13 # Do Tumana 2018-01-25 12:40
A dlaczego nic nie piszesz o radnych "Ziemi Grodziskiej" - ugrupowania G. Benedykcińskiego? Czy ty nie wiesz o tym, że ich jedyną rolą jest bezmyślne podnoszenie ręki na każdą propozycję ich szefa. Sprawa finansów gminy jest najważniejsza, bo po pierwsze gmina jest zadłużona po uszy, a po drugie wiele inwestycji w Grodzisku kosztowało dużo więcej niż zakładany budżet, a część z nich była zbędna lub przynajmniej nie pierwszej potrzeby. Jeśli któryś z radnych to dostrzega i zadaje pytania, to należy się cieszyć, a obowiązkiem burmistrza jest udzielanie daleko idących wyjaśnień, a nie wyśmiewanie.
Jeśli to robi to tylko może świadczyć, że ewidentnie ma coś "za uszami".
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+6 # Tuman 2018-01-26 07:02
Nie zrozumiałeś moich wypowiedzi, źle je sformułowałem, albo to nie do mnie pisałeś. Bo z tego co widzę mówimy jednym głosem ;)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+4 # Do Tumana 2018-01-26 15:24
Przepraszam, ale rzeczywiście źle zaadresowałem moją ripostę. Ona powinna być skierowana Jot-a.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Henia 2018-02-06 12:07
Podobno jest ich troje. Odsyłam do ustawy o samorządzie gminnym.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+1 # Monika 2018-03-09 11:09
Jedna radna? A P. Górska i P. Kowalczyk? Przecież są równie odważni - równie nie robią nic. Czy będą kandydować z list Ziemi Grodziskiej tak jak P. Suchożebrski?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-1 # Józef 2018-03-15 14:16
Źródła zbliżone do Ziemi Grodziskiej podają, że Pan Kowalczyk ma być "jedynką" PiSu do gminy. Oczywiście jeśli chodzi o pisowskiego burmistrza to bez zmian...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+2 # Henia 2018-02-06 12:05
Chwali się, że przekazała rózgę burmistrzowi. Faktycznie godne chwały i publicznych pieniędzy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+7 # AP 2018-02-13 01:00
Hola, hola niczym się nie chwalę, dawno o tym zapomniałam. Jeżeli ktoś z uporem wraca do tematu,to wyjaśniam:
Pomalowana złotą farbą gałązka, to był gwiazdkowy upominek od Mikołaja, z wyglądu nie przypominający rózgi. Każdy mógłby taki prezent otrzymać- nikt przecież świętym nie jest. To sprawa odbioru i dystansu do siebie. Prezent został przyjęty i nikt nawet przez chwilę nie myślał o takiej reakcji obdarowanego. Do prezentu była dołączona kartka z napisem "Złota rózga". Po przeczytaniu kartki najważniejsi wypadli z sali trzaskając za sobą drzwiami. Nic obraźliwego, ani poniżającego nie było na kartce. Z tego co dobrze pamiętam chodziło o dotrzymywanie składanych obietnic. Dodam tylko, że wielu radnych gratulowało wspaniałego pomysłu Piotrowi Mergnerowi.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
Top