Kolejny protest 400kV - Obiektyw.info

Uwaga! Ciasteczka!

Obiektyw.info stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce cookies.

Kolejny protest 400kV

25 kwiecień 2016

W ostatni piątek mieszkańcy podgrodziskich miejscowości ponownie protestowali przeciwko budowie linii 400 kV, blokując dojazd do autostrady A2.

 

 

Mieszkańcy Izdebna Kościelnego, Izdebna Nowego i innych miejscowości pod Grodziskiem nie odpuszczają i nadal protestują przeciwko budowie przez ich posesje i działki linii wysokiego napięcia czyli 400 kV. W ostatni piątek, 22-go kwietnia, w godzinach popołudniowych i przedwieczornych ponownie blokowali dojazd i zjazd z autostrady A2

skutecznie przyczyniając się do korków i utrudnień kierowcom w tamtym rejonie.

 

Protest polegał na spacerowaniu mieszkańców przez przejścia drogowe w rejonie ronda tuż przy autostradzie blokując możliwość dojazdu i zjazdu w kierunku Błonia i Kłudna

oraz w drugim miejscu, przy dojeździe do autostrady od strony Grodziska. Protest nadzorowało kilka patroli policyjnych próbujących regulować ruch i kierować auta na objazdy. W przypadku dojazdu do Grodziska skutecznym objazdem był ten przez nową drogę przebiegającą przez tereny strefy przemysłowej, ale kierowcy z Błonia mieli rzeczywiście problem.

 

Wszystkim, licznie protestującym chciałbym zwrócić uwagę, że w pełni rozumiem i podzielam ich protest, jestem pełen podziwu ich determinacji i konsekwencji co do sposobów

i intensywności realizacji protestów, ale nie jestem pewien czy blokowanie drogi dojazdowej jest najlepszą drogą do osiągnięcia ich celów. Oprócz zaangażowania policji, władze lokalne chyba nie za bardzo przejmują się tą formą protestu, a irytacja i zrozumienie kierowców może obrócić się nie tyle przeciwko władzy, ale przeciwko protestującym. Dotychczasowa sympatia wielu mieszkańców na pstrym koniu jeździ i może rozpłynąć się jak poranna mgła.

 

Dlaczego uważam, że w pełni rozumiem protestujących? Podam przykład z lat 70-tych, czyli okresu PRL-u dotyczący domu i działki moich rodziców na granicy Grodziska i Milanówka.

Ówczesna władza nie miała obowiązku ani chęci z kimkolwiek ustalać planów budowy linii 400 kV w tym rejonie. Któregoś ranka spychacz wjechał w zagony pełne dojrzewających warzyw i drzewek owocowych, a koparka rozpoczęła głęboki wykop pod jeden z wielu słupów nowej linii. Wszystko w odległości nie większej jak 50 m od domu. Kilka lat później tuż obok, przez tą samą działkę poprowadzono linię średniego napięcia, a na działce stanął transformator wsparty na 4 słupach. Co ciekawe, gdy rodzice chcieli kilka lat później  podłączyć się do tego transformator, okazało się, że ma wyczerpane moce. Zaproponowano postawienie drugiego transformatora obok, oczywiście odpłatnie, aby tuż przed podłączeniem przekazać go bezpłatnie na rzecz zakładu energetycznego. Czy wtedy przyszło do głowy komukolwiek aby pomyśleć o jakimkolwiek proteście? Nie wiadomo było nawet do kogo kierować protest bo wszystko było państwowe, a walka z państwem o nazwie PRL przypominałaby rzucanie się z motyką na słońce.

 

Uśmiech sam mi pojawia się na twarzy gdy przypominam sobie scenę z jednego z filmów, gdy chłop z widłami grozi robotnikom stawiającym na jego polu słup elektryczny. Takie to były czasy i takie sposoby protestu. Linia 400 kV przy domu rodziców stoi do dzisiaj, skutecznie uniemożliwiając jakiekolwiek inwestycje pod nią, ale do widoku słupów dało się jakoś przyzwyczaić. Mieszkańcy  zostali okradzeni przez państwo w biały dzień, w świetle ówczesnych przepisów. Nikt nigdy nie pomyślał ani wtedy ani później o jakiejkolwiek rekompensacie dla mieszkańców z tego tytułu, chociaż właścicielem sieci energetycznej była i jest firma, czerpiąca z tego pokaźne zyski.

 

Szanowni protestujący, trzymam za Was kciuki, bo wiem o jak ważną sprawę dla Was walczycie, ale jako kierowca proszę abyście rozważyli inną formę protestów.

 

Zbigniew Bohdan

 

 

Dodaj komentarz

Tu wpisz imię lub nick (obowiązkowe)

Kod antyspamowy Kod literowo-cyfrowy. Wpisz go do pola poniżej. Jeśli jest nieczytelny, naciśnij przycisk "Odśwież"
Odśwież

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Maksymalna długość komentarza to 2000 znaków.
Jeśli zauważyłeś komentarz niezgodny z regulaminem - kliknij przycisk "Zgłoś administratorowi".

Komentarze  

0 # Pharmb35 2017-01-12 19:13
Hello!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Pharmk352 2017-01-11 13:16
Hello!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Pharmk820 2017-01-10 07:11
Hello!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Pharmk565 2017-01-09 01:00
Hello!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Pharmb376 2017-01-07 18:33
Hello!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Pharmg908 2017-01-06 12:26
Hello!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Smithe516 2017-01-04 09:33
This website was how do you say it? Relevant!! dbdgdkkggfadegde
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+2 # Patryk 2016-04-27 12:52
Za takie blokowanie drogi i uprzykrzanie innym ludziom życia powinni tym protestującym postawić nie jedną linię 400 kV a ze 3 takie.
Ludzie jadą do pracy, wracają z pracy spiesząc się do domu do dzieci, odebrać je ze żłobka, przedszkola, często też jadą te dzieci w samochodach które tak skutecznie blokujecie. Przez was część musi się tłumaczyć u pracodawców których to gówno obchodzi, że pan Kazio ma problem ze słupami w swojej okolicy. I tak mogę dalej wymieniać. Jak bym miał głos w tej sprawie to na 200% byłbym za postawieniem wam tej linii nad waszymi domami. Pozdrawiam.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+2 # Jan 2016-04-29 12:20
Popieram Patryka odnosnie uznania blokowania drogi jako pomysl nietrafiony
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-1 # Protestujący 2016-04-26 16:18
Jak już mieszkałeś przy linii 110kV a nie 400kv! Takiej linii nie ma jeszcze w okolicy. Miałeś 4 razy mniejsze napięcie i promieniowanie a i tak zostawiło to swój ślad!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+1 # Zbigniew Bohdan 2016-04-27 10:03
Dziękuję protestującemu za bardzo subtelne zwrócenie uwagi na temat różnicy pomiędzy linią 110 kV i 400 kV. Nie jestem energetykiem i nie widzę istotnej wizualnej różnicy pomiędzy linią 110 i 400 kV. I tu i tu stoją olbrzymie, najczęściej ażurowe wieże, a pomiędzy nimi wiszą grube przewody. No może inne są rozmiary wież lub ilość przewodów, ale to raczej zależy od przesyłanej mocy, a nie wysokości stosownego napięcia?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Ignorant 2016-04-27 20:17
Czasami lepiej nie obnażać się ze swojej niewiedzy i nie pisać o czymś o czym się nie ma zielonego pojęcia
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-4 # Precz z cenzurą! 2016-04-25 22:37
Jak widać linia energetyczna za młodu mocno napromieniowałą autora i jakakolwiek linia jest dla niego linią 400kV. Czy doprowadziły do tego zgubne skutki promieniowania? Czy dlatego autor bez wyroku sądu nie potrafi zrealizować najprostrzego wniosku o dostęp do informację publiczną? Czy to jest powód ukrywania przed opinią publiczną wyników konkursu dla czytelników?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+2 # Arachno 2016-04-26 09:34
A Ty musisz zadawać pytania nie związane z tematem ? Zwykły polski hejt powszedni, zamiast odniesienia się do problemów zawartych w tekście.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Ignorant 2016-04-26 11:32
Przecież odniósł się do zgubnego skutku takiej inwestycji i to o mniejszych napięciach. Z tym konkursem, to rzeczywiście ciekawe. O co właściwie chodzi?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
0 # Jakieś jaja 2016-04-25 15:26
Linia 400kv stoi przy domu Pana rodziców w Grodzisku czy Milanówku? Czy ty człowieku wiesz o czym piszesz?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+2 # Mieszkaniec 2016-04-25 17:10
To gdzie ty mieszkasz skoro nie wiesz że tam jest taka linia przeprowadzona? Wystarczy przejechać ulicą Królewską, stanąć przy mostku na granicy miast i spojrzeć w górę!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+1 # Jurek 2016-04-25 18:00
To nie takie trudne. Wystarczy pojechać na granicę Milanówka z Grodziskiem i spojrzeć w górę.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-2 # Ja 2016-04-25 21:27
I chcesz powiedzieć, że widzisz tam linię 400kV w korytarzu 150m? Autor wykazał się totalną ignorancją nie rozumiejąc o jakiej linii mówimy, komentujący podobnie. Może dlatego nikt nie rozumie tych co protestują?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+1 # Mieszkaniec 2016-04-26 11:02
Potwierdzam, korytarza nie ma ale linia stoi jak byk! Po co bić pianę? Wystarczy pojechać, zobaczyć i odszczekać. Kiedyś o korytarzach nikt nie myślał, może i słusznie bo linia obrosła drzewami wokół i mniej rzuca się w oczy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
-2 # Ignorant 2016-04-26 11:30
I jest to linia 400kV? Nie bądź śmieszny!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
+5 # Pb100 2016-04-25 14:22
Popieram: ani władze gminy, ani tym bardziej centralne, siedzące w stolicy nie zauważą tego protestu. Nie ten adres !
Tutaj protestujący mogą liczyć tylko na rosnące rozdrażnienie ludzi, którym protest uniemożliwia dotarcie do domów.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Zacytuj komentarz | Zgłoś administratorowi
Top